Zadovoljstvo uporabnikov s poštnimi storitvami (splošna in poslovna javnost) 2016
Sreda, 23.11.2016
Objavljamo raziskavi o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med poslovno in splošno javnostjo za leto 2016, ki smo ju izvedli v sodelovanju s podjetjem GFK Slovenija, tržne raziskave d.o.o. Izvedeni sta bili na podlagi vprašalnikov in vzorcev 309 podjetij in 703 fizičnih oseb.
Glavni zaključki raziskave o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med poslovno javnostjo so:
-
naslovljena navadna in standardna pisma v notranjem prometu so najpriljubljenejše vrste pošiljk med podjetji;
-
dobra polovica podjetij pošto oddaja v prostorih pošt, v 28 % pa pošto poberejo v njihovih poslovnih prostorih. Slednje je najbolj značilno za velika podjetja(69 %);
-
pri dobri polovici podjetij je uporaba poštnih storitev upadla na račun uporabe elektronske pošte, v povprečju za 17 %;
-
cena za prenos standardnega pisma je sprejemljiva za 76 % vprašanih podjetij;
-
kakovost in cena sta s 43 % in 40 % največkrat navedena razloga za zamenjavo Pošte Slovenije kot izvajalca poštnih storitev;
-
več podjetij bi raje plačalo višjo ceno za višjo kakovost poštnih storitev, kakor obratno.
Glavni zaključki raziskave o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med splošno javnostjo so:
-
visoka vrednost indeksa zadovoljstva uporabnikov z Univerzalno poštno storitvijo (82,6 ) kaže na visoko zaupanje in zadovoljstvo uporabnikov Univerzalne poštne storitve, ki jo izvaja Pošta Slovenije;
-
dobra polovica anketiranih (57 %) pošto obišče redkeje kot enkrat mesečno;
-
večina vprašanih je zadovoljna z oddaljenostjo najbližje pošte od doma;
-
delovni čas pošt se zdi ustrezen trem četrtinam anketirancem;
-
večina anketirancev na pošti sprejema oz. oddaja priporočene ali vrednostne pošiljke, oddaja pisma ali pa opravlja denarne storitve oz. plačilni promet;
-
velika večina anketirancev je zadovoljna tako s poštnimi storitvami kot tudi s hitrostjo opravljanja storitev;
-
največ anketirancev odda do 2 pismi na mesec ali pa sploh nobenega, medtem ko jih največ prejme od 5 do 15 pisem mesečno;
-
oddaja paketov je še redkejša, slaba polovica odda vsaj 1 paket do 10 kg letno, le slaba desetina pa vsaj en paket nad 10 kg;
-
samo 3 % anketirancev pozna pravilno ceno za prenos standardnega pisma (0,37 €), je pa s ceno večina anketirancev še vedno zadovoljnih;
-
dobri dve tretjini anketirancev meni, da bi morala Pošta Slovenije pismo dostaviti naslovniku takoj naslednji dan po oddaji pisma;
-
večina meni, da je dostava pošiljk potrebna vseh 5 delovnih dni v tednu.
|