Zakon o medijih izdajateljem radijskih programov nalaga določene obveznosti, njihovo izvajanje pa nadzoruje agencija v okviru strokovnega nadzorstva. Za radijske programe RTV Slovenija in radijske programe s statusom posebnega pomena so nekatere zakonske zahteve strožje.
Poročilo o izvajanju dejavnosti in uresničevanju programske zasnove
Izdajatelji radijskih programov morajo vsako leto do konca meseca marca agenciji poslati pisno poročilo o izvajanju dejavnosti in uresničevanju programske zasnove.
Lastna produkcija
Vsebine lastne produkcije morajo obsegati najmanj 30 odstotkov dnevnega oddajnega časa vsakega radijskega programa. Ponovitve radijskih oddaj morajo biti jasno označene. Lastno produkcijo opredeljuje tudi Pravilnik o merilih za opredelitev vsebin lastne produkcije.
Slovenska glasba
Slovenska glasba oziroma glasbena produkcija slovenskih ustvarjalcev in poustvarjalcev mora predstavljati:
-
najmanj 20 odstotkov vse dnevno predvajane glasbe vsakega radijskega programa,
-
najmanj 40 odstotkov v radijskih programih RTV Slovenija,
-
najmanj 25 odstotkov v radijskih programih posebnega pomena.
Zahteve ne veljajo za radijske programe, ki so namenjeni madžarski in italijanski narodni skupnosti.
Radijsko oglaševanje
Skupni obseg oglasov, radijske prodaje in drugih plačanih obvestil v radijskem programu ne sme presegati:
-
20 odstotkov dnevnega oddajnega časa in 20 odstotkov v celi uri oziroma,
-
15 odstotkov dnevnega oddajnega časa in 12 minut na uro v radijskih programih posebnega pomena.
Če gre za radijske programe Radiotelevizije Slovenija:
-
skupni obseg oglasov, radijske prodaje in drugih plačanih obvestil ne sme presegati 15 odstotkov dnevnega oddajnega časa, skupni obseg oglasov pa 10 odstotkov dnevnega oddajnega časa,
-
delež oglasov in drugih plačanih obvestil v okviru cele ure ne sme preseči 12 minut, v času med 18. in 23. uro pa v okviru cele ure ne sme preseči 9 minut,
-
na tretjem programu Radia Slovenija ne smejo biti predvajane oglaševalske vsebine,
-
novinarji in voditelji poročil radijskih programov RTV Slovenija ne smejo nastopati v oglaševanju.
Podrobneje se lahko z zahtevami in omejitvami radijskega oglaševanja seznanite v Zakonu o medijih (93.-99. čl.).