V zadnjih mesecih je kar nekaj operaterjev objavilo oziroma napovedalo spremembe splošnih pogojev poslovanja oziroma cen paketov ali ukinilo stare pakete in opcije, uporabnike pa migriralo na nove pakete in opcije. Agencija v izogib morebitnim nejasnostim in sporom med operaterji in njihovimi naročniki v takšnih primerih podaja naslednje pojasnilo.
Na podlagi določbe 2. odstavka 129. člena ZEKom-1 morajo biti naročniki o nameravani spremembi in njeni vsebini obveščeni najmanj 30 dni pred uveljavitvijo spremembe, in sicer z obvestilom na vidnem mestu na spletni strani operaterja, v njegovih poslovalnicah ter v pisnem obvestilu skupaj z računom za opravljene storitve vsaj enkrat v zgoraj navedenem obdobju. Na primer, če naj bi spremembe pričele veljati s 1.11.2016, morajo biti naročniki o tem obveščeni najkasneje 1.10.2016. Prav tako jih morajo operaterji obvestiti, da imajo v roku 30 dni od obvestila (v našem primeru torej do 30.10.2016) pravico odstopiti od naročniške pogodbe brez odpovednega roka, brez plačila stroškov prekinitve naročniškega razmerja in brez pogodbene kazni, če se z nameravanimi spremembami ne strinjajo. Navedeno pomeni, da operaterji naročnikom, ki bodo to odstopno upravičenje izkoristili, ne smejo zaračunati nikakršnih administrativnih stroškov prekinitve naročniškega razmerja. To pa ne velja za primere, ko so naročniki ob sklenitvi naročniškega razmerja (oziroma ob podpisu aneksa) s strani operaterja po akcijski ceni prejeli terminalsko opremo in se zavezali, da bodo določeno obdobje naročniki operaterja ter to obdobje še ni poteklo. V tem primeru ima naročnik, ki se s spremembo paketa ne strinja, dve možnosti. Operaterju lahko povrne znesek sorazmernega dela celotne vrednosti prejete terminalske opreme (koliko ta znesek znaša, določa pogodba oziroma aneks, vsak naročnik pa se lahko o višini pozanima tudi neposredno pri operaterju) in obdrži prejeto opremo. Lahko pa naročnik operaterju vrne terminalsko opremo v stanju, kot jo je prejel, pri čemer plača uporabnino za čas uporabe, operater pa mu povrne kupnino.
Pojasnjujemo še, da je, ob odsotnosti drugačnega dogovora med končnim uporabnikom in operaterjem, potrebno ob predčasni prekinitvi naročniškega razmerja plačati tudi sorazmeren del morebitne druge prejete ugodnosti (npr. nižja naročnina).