Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Pojasnilo v zvezi z nasvetom končnim uporabnikom v postopkih za rešitev spora

Pojasnilo v zvezi z nasvetom končnim uporabnikom v postopkih za rešitev spora

Sreda, 03.08.2016

Agencija v zadnjem času beleži povečano število sporov v zvezi z zaračunanimi stroški terminalske opreme v primeru predčasnega prenehanja naročniškega razmerja. Večinoma gre za primere, ko operater spremeni pogoje naročniškega razmerja, uporabnik se s tako spremembo ne strinja in pod pogoji iz 129. člena Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1) odstopi od pogodbe, pri čemer mu operater zaračuna razliko do polne cene prejete opreme. Glede na to, da v predlogih za rešitev spora uporabniki zahtevajo odpis stroškov, ki predstavljajo plačilo prejete ugodnosti, agencija pojasnjuje naslednje.

 

ZEKom-1 v 2. odstavku 129. člena (glej povezavo) resda določa, da imajo naročniki ob vsaki spremembi pogojev, določenih v naročniški pogodbi, v določenem roku pravico brez odpovednega roka, brez plačila stroškov prekinitve naročniškega razmerja in brez pogodbene kazni odstopiti od naročniške pogodbe, če se s predlaganimi spremembami ne strinjajo. Vendar ZEKom-1 pravic in obveznosti glede ugodnosti, ki jo je končni uporabnik prejel v obliki terminalske opreme, kupljene po akcijski ceni (npr. mobilnih telefonskih aparatov, tabličnih računalnikov in podobno),  v tem sklopu ne ureja. Pravila glede plačil za tovrstno opremo so namreč urejena v 4. odstavku istega člena. Ta določa, da končni uporabniki, ki so od naročniške pogodbe odstopili pred potekom obdobja vezave, lahko izbirajo med dvema možnostima. Odločijo se lahko, da bodo operaterju povrnili znesek, ki ustreza sorazmernemu delu celotne vrednosti prejete terminalske opreme, in prejeto terminalsko opremo obdržali. Lahko pa terminalsko opremo operaterju vrnejo v stanju, v kakršnem jim je bila izročena, pri čemer operaterju plačajo uporabnino za čas uporabe terminalske opreme, operater pa jim bo vrnil kupnino.

 

ZEKom-1 torej ne predvideva, da bi končni uporabnik, v primeru ko zaradi enostranske spremembe predčasno odstopi od naročniške pogodbe, smel obdržati subvencionirano terminalsko opremo ne da bi plačal njeno polno ceno. Agencija pri tem še pojasnjuje, da plačila prejetih ugodnosti ne gre enačiti s pogodbeno kaznijo, temveč gre za sorazmerno povračilo popusta oziroma »subvencije«, ki jo je operater pri nakupu terminalske opreme dal končnemu uporabniku v zameno za to, da bo določeno obdobje (običajno je to 24 mesecev) ta ostal njegov naročnik. Tudi sicer sta pogodbena kazen in plačilo prejete ugodnosti  v 129. členu ZEKom-1 jasno ločeni.

 

Obveznost vračila sorazmernega zneska prejete ugodnosti ob odsotnosti drugačnega dogovora med končnim uporabnikom in operaterjem velja tudi za druge prejete ugodnosti ob sklenitvi naročniškega razmerja (npr. nižja naročnina).

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.