Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Cene gostovanja v mobilnih omrežjih v tujini

Cene gostovanja v mobilnih omrežjih v tujini

Ponedeljek, 24.06.2013

Počitnice so pred vrati. Seznanite se s cenami in pogoji uporabe storitev, ki veljajo za gostovanja v tujih mobilnih omrežjih. S prvim julijem 2013 se znižujejo regulirane cene maloprodajnih storitev v državah članicah EU. Regulirane cene pa bodo z istim dnem začele veljati tudi na Hrvaškem, kar bo slovenskim uporabnikom mobilnih storitev, ki med počitnicami letujejo na Hrvaškem, občutno zmanjšalo stroške teh storitev.



Regulirane maloprodajne cene storitev gostovanja v območju Evropske unije (veljavne s 1.7.2013)

 

Regulirana storitev  Cena brez DDV Cena z DDV Obračunski interval
Odhodni klic     0,24 EUR/min 0,2928 EUR/min 30 s + 1 s
Dohodni klic 0,07 EUR/min 0,0854 EUR/min 1 s + 1 s
SMS sporočilo 0,08 EUR 0,0976 EUR 1 sporočilo
Prenos podatkov  0,45 EUR/MB 0,5490 EUR/MB 1 KB

 

Pri izračunu cene z DDV je upoštevan dvig splošne davčne stopnje DDV na 22 %, ki začne veljati s 1.7.2013.

Pri zaračunavanju klicev velja sekundni interval, pri čemer je pri odhodnih klicih začetni interval 30 sekund. Prejeto SMS sporočilo med gostovanjem v območju Evropske unije je brezplačno.

Poleg navedenih reguliranih maloprodajnih cen se znižuje tudi regulirana veleprodajna cena podatkovnih storitev, ki od 1.7.2013 naprej znaša 0,15 EUR brez DDV za megabajt prenesenih podatkov. Uporabniki imajo samodejno vključen limit za prenos podatkov v višini 50 EUR brez DDV in prejmejo obvestilo, ko poraba doseže 80% limita. Navedeni zaščitni mehanizem je bil z zadnjo spremembo uredbe razširjen tudi na države, ki niso članice Evropske unije.

Z vstopom Hrvaške v Evropsko unijo bodo od 1.7.2013 veljale zgoraj navedene cene tudi za gostovanje v tej državi, kar bo občutno zmanjšalo stroške za storitve mobilne telefonije.


Gostovanje v državah, ki niso članice EU

 

Regulirane cene storitev veljajo samo na območju držav EU, ne veljajo pa na območjih držav, ki niso članice EU.

Kljub temu številni operaterji svojim uporabnikom za gostovanje v teh državah ponujajo različne ugodnosti, kot so:

  • nižje cene storitev oz. popusti, ki veljajo v izbranih omrežjih tujih operaterjev in so običajno vezani na določeno časovno obdobje (npr. poletno sezono) in
  • posebne tarife oz. paketi, ki se lahko uporabljajo v vseh omrežjih oz. samo izbranih partnerskih omrežjih.

Nasveti za gostovanje v tujini

Kako se izogniti nepredvideno visokim stroškom gostovanja v tujini?  V pomoč predlagamo nekaj koristnih nasvetov:

  • Informirajte se glede cen gostovanja v tujini

Pred potovanjem v tujino se seznanite s cenami in pogoji uporabe storitev v državi v katero potujete. Preverite pri katerem tujem operaterju so cene storitev, ki jih boste najpogosteje uporabljali najugodnejše in ali za tega operaterja oz. državo obstajajo posebne tarife oz. paketi. Te informacije lahko preverite na spletni strani vašega operaterja oz. pokličete klicni center operaterja za pomoč uporabnikom, nekateri operaterji pa omogočajo preverjanje cen gostovanja tudi preko SMS storitve.

  • Ročno izberite omrežje najugodnejšega tujega operaterja

V primeru, da je vaša najugodnejša ponudba oz. posebna tarifa vezana na določeno tuje omrežje vam priporočamo, da ob prihodu v tujino nastavite mobilni telefon na ročno izbiro omrežja in izberete omrežje najugodnejšega tujega operaterja, saj v nasprotnem primeru telefon samodejno izbira omrežje operaterja z najboljšim signalom. Prav tako je ročna izbira omrežja priporočljiva, na obmejnih območjih, kjer je signal vašega domačega operaterja šibkejši od tujega operaterja, za katerega veljajo cene gostovanja v tujini, čeprav se nahajate v Sloveniji.

  • Bodite pozorni na interval zaračunavanja storitev

Pri uporabi storitev bodite pozorni na interval zaračunavanja storitev v tujih omrežjih. Običajno velja pri klicih 60 sekundni interval zaračunavanja, kar pomeni, da se pri odhodnem oz. dohodnem klicu polno zaračuna vsaka začeta minuta pogovora. Pri prenosu podatkov je ta interval običajno 100 kB, v skupno količino podatkov pa se štejejo tako podatki preneseni iz omrežja k uporabniku, kakor tudi nazaj. Pri uporabi storitve MMS se tako pri poslanem kot tudi prejetem sporočilu zaračuna količina prenesenih podatkov oz. minimalno 100 kB, poslano MMS sporočilo pa se zaračuna še posebej kot opravljena storitev.

  • Vključite blokado prenosa podatkov oz. nastavite limit

Pri mobilnem gostovanju so cene prenosa podatkov občutno višje kot v domačem omrežju, zato vam v primeru, da prenosa podatkov v tujini ne boste uporabljali priporočamo, da vključite storitev blokade prenosa podatkov v tujini, ki jo omogočajo operaterji, ali pa prenos podatkov onemogočite v nastavitvah mobilnega telefona. Če pa potrebujete prenos podatkov se pri vašem operaterju pozanimajte za podatkovne pakete za tujino, ki nudijo cenovno ugodnejše možnosti. Sicer pa zaščitni mehanizem, ki je bil z zadnjo spremembo Uredbe razširjen tudi na države, ki niso članice Evropske skupnosti, prinaša samodejni limit za prenos podatkov v višini 50 EUR brez DDV in prejem obvestila, ko poraba doseže 80% limita.

  • Izključite posodabljanje in aplikacije, ki potrebujejo nenehno povezljivost

Svetujemo vam, da pred odhodom v tujino preverite in izključite samodejna posodabljanja programske opreme, saj vam lahko povzročijo nepredvidene stroške za prenos podatkov. Uporabniki pametnih telefonov pa bodite še posebej previdni pri uporabi aplikacij, ki potrebujejo nenehno povezljivost z internetom, tako da povezavo omogočite le po potrebi.

  • Uporabljajte brezplačne brezžične dostopovne točke

Uporabnikom pametnih telefonov svetujemo, da dostop do interneta oz. uporabo aplikacij, ki potrebujejo nenehno povezljivost z internetom uporabljajo brezplačne brezžične dostopovne točke, v kolikor je to mogoče. Prav tako nekateri operaterji ponujajo posebne storitve, ki preko teh točk omogočajo govorno komunikacijo za ceno telefonije v domačem omrežju z nekaterimi dodatnimi ugodnostmi, ko je npr. brezplačni dohodni klici.

Če kljub temu potrebujete pomoč pri nastavitvah, vam svetujemo, da se obrnete na prodajno mesto vašega operaterja, kjer vam bodo prodajalci lahko svetovali pri pravilnih nastavitvah.

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.