Agencija odgovarja uredniku Portala PLUS Dejanu Steinbuchu.
Dovolite, da vas opozorimo na to, da agencija (AKOS) v svojem odgovoru še vedno trdi, da strategija ne vsebuje ukrepov oziroma, da strategija ne vpliva na trg. Zato vas prosimo, glede na 45. člen ZMEd, za dodatna pojasnila. Na strani 13. v strategiji piše "Po sprejetju Evropskega zakonika o elektronskih komunikacijah in skladno s strategijo, na katero bo podano soglasje Vlade Republike Slovenije, namerava agencija pripraviti in kasneje izvesti javni razpis z javno dražbo prostih radijskih frekvenc v pasu 700 MHz.". Torej bo agencija "skladno s strategijo" izvedla razpis javni razpis z javno dražbo prostih radijskih frekvenc v pasu 700 MHz? Ali še vedno menite, da kljub temu, da se bo na osnovi strategije oziroma "skladno s strategijo" izvajal razpis 700 MHz, da strategija ne vpliva na trg?
Kot je že navedeno v odgovorih z dne 31. 7. 2018 (glej povezavo) in z dne 5.8.2018 (glej povezavo), strategija določa usmeritve, zaveze in namere glede urejanja posameznega področja ali naslavljanja posameznega vprašanja, ne določa pa pravic in obveznosti ter ne nalaga ukrepov deležnikom na trgu.
Agencija meni, da je treba posamezne razpise, na podlagi katerih bo agencija izdala odločbe, ki bodo vplivale na trg, izpeljati po sprejemu strategije ter z vključevanjem zainteresirane javnosti, kot je to v osnutku strategije tudi predvidela.
Pri tem je iz vsebine strategije razvidno, da bo agencija pred izvedbo posameznih predvidenih razpisov bodisi pripravila in objavila predhodne posvetovalne dokumente z namenom vključitve zainteresirane javnosti, bodisi izpeljala postopke na način kot to predvideva zakon - z vključitvijo tudi drugih pristojnih organov.
Na strani 14. so navedene aktivnosti v letih 2019 - 2020 in aktivnosti 2021 do 2022. Menite da te aktivnosti ne bodo vplivale na trg in zato javnost ne sme sodelovati v javni razpravi kot določa 204. člen?
Kot je že navedeno v odgovorih z dne 31. 7. 2018 (glej povezavo), z dne 5.8.2018 (glej povezavo) in z dne 9.8.2018 (glej povezavo), je agencija izvedla javno razpravo v zvezi s strategijo upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom.
In še zadnje vprašanje: Je torej stališče Agencije, da Strategija kot dokument ne bo pomembno vplival na trg?
Strategija bo posredno pomembno vplivala na trg, če bodo izvedene v njej predvidene aktivnosti (npr. podelitve frekvenc preko javnih razpisov), s katerimi bodo deležnikom na trgu podeljene pravice in obveznosti. Strategija kot taka deležnikom na trgu ne podeljuje in ne nalaga ničesar.