Agencija odgovarja uredniku Portala PLUS Dejanu Steinbuchu.
Zakaj Agencija pri izvedbi javne razprave o Strategiji upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom ni upoštevala najmanj 30 dnevnega roka, ki ga za tovrstne akte predvideva 204. člen Zakona o elektronskih komunikacijah?
Zakon o elektronskih komunikacijah ne nalaga postopka javnega posvetovanja iz 204. člena tega zakona za omenjeno strategijo, saj 3 odstavek 24. člena določa: "Agencija pripravi najmanj triletno strategijo upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom in jo predloži v soglasje vladi. Po pridobitvi soglasja agencija strategijo objavi na svojih spletnih straneh".
Kljub temu je agancija zaradi zagotavljanja transparentnosti strategijo samoiniciativno predložila v javno posvetovanje in prejela pripombe in predloge štirih akterjev na telekomunikacijskem trgu. Ker v tem primeru ni šlo za predpisan postopek javnega posvetovanja, agencija ni dolžna spoštovati rokov in drugih določil 204. člena Zakona o elektronskih komunikacijah.
Agencija je pripravila pojasnilo glede obveznosti izvedbe postopka javnega posvetovanja, ki je dostopno na priloženi povezavi: https://www.akos-rs.si/pojasilo-agencije-glede-obveznosti-izvedbe-postopka-javnega-posvetovanja
Kako direktorica AKOS Tanja Muha komentira dejstvo, da je v popravku, naslovljenem na portal+ napisala (citiramo) "Agencija ni nikogar posebej pozivala k podaji pripomb, saj tega ne počne niti v javnih posvetovanjih" ob dejstvu, da je Agencija dne 6.6.2017 pozvala preko elektronske pošte deležnike, da podajo pripombe na NURF4? Ali je direktorica s tem, ko trdi, da AKOS nikoli ni pozival, zavajala, ob dejstvu, da je AKOS ravno pod njenim vodstvom 6.6.2017 posebej pozival deležnike k pripombam v javni razpravi za NURF4?
Iz uradne dokumentacije agencije ne izhaja, da bi 6. 6. 2017 posebej pozivala deležnike k posredovanju pripomb na predlog NURF - 4, pri čemer se je rok za podajo pripomb v postopku javnega posvetovanja iztekel 10. 6. 2017.
Ali direktorica zavaja, ko trdi, da ji zakonodaja ne nalaga javnega posveta v primeru strategije, čeprav prav 204. člen Zakona o elektronskih komunikacijah nalaga javnost dela in obvezno javno razpravo vsaj 30 dni?
204. člen Zakona o elektronskih komunikacijah določa:
(1) Agencija in drugi državni organi morajo pri oblikovanju politike na trgu elektronskih komunikacij pred sprejetjem ukrepov, ki bodo pomembno vplivali na ta trg, in pri sprejemanju predpisov pridobiti in primerno upoštevati mnenje zainteresirane javnosti.
(2) Agencija in drugi državni organi morajo pred sprejetjem aktov in predpisov iz prejšnjega odstavka njihove predloge objaviti in zbirati mnenja v objavljenem roku, ki ne sme biti krajši od 30 dni.
(3) Po poteku roka iz drugega odstavka tega člena in pred sprejetjem akta ali predpisa iz prvega odstavka tega člena mora agencija ali drug državni organ na spletnih straneh objaviti pridobljena mnenja in pripombe ter v objavi navesti način, kako so bila upoštevana, ali razloge, zaradi katerih niso bila upoštevana. Pri tem se informacije in podatki, ki so zaupne narave, ne objavijo.
Strategija ne določa pravic in obveznosti ter ne nalaga ukrepov, temveč določa usmeritve, zaveze in namere glede urejanja posameznega področja ali naslavljanja posameznega vprašanja. Pojasnilo v zvezi z obvesznostjo postopka izvedbe javnega posvetovanja je dostopno na povezavi:https://www.akos-rs.si/pojasilo-agencije-glede-obveznosti-izvedbe-postopka-javnega-posvetovanja
Kot je že pojasnjeno v odgovoru na prvo vprašanje, pripravo strategije upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom, pridobitev soglasja vlade in objavo omenjene strategije agenciji nalaga 24. člen Zakona o elektronskih komunikacijah.
Zakaj direktorica najprej trdi, da strategija ni objavljena, ker še ni sprejeta, potem pa Agencija sama dne 16.7.2018 objavi strategijo z dne 10.5.2018?
Končna inačiča strategije upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom bo objavljena na spletnih straneh agencije po pridobitvi soglasja vlade RS. Agencija je samoiniciativno zaradi transparentnosti objavila osnutek omenjene strategije ter pozvala zainteresirano javnost k podaji pripomb (glej: https://www.akos-rs.si/-osnutek-strategije-upravljanja-z-radiofrekvencnim-spektrom). Prav tako je objavila prejete pripombe (glej: https://www.akos-rs.si/pripombe-zainteresirane-javnosti-na-osnutek-strategije-upravljanja-z-radiofrekvencnim-spektrom )
Agencija je naknadno objavila tudi zadnjo inačičo strategije, ki je v medresorskem usklajevanju, in že ob objavi pojasnila razloge za objavo ( glej: https://www.akos-rs.si/strategija-upravljanja-z-radiofrekvencnim-spektrom)
Zakaj je Agencija do 16.7.2018 (več kot dva meseca!) skrivala dokument, ki je nastal že 10.5.2018?
Agencija je strategijo upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom maja 2018 poslala v soglasje vladi RS. Kot že pojasnjeno v prejšnjem odgovoru, agencija ni ničesar skrivala. Ko bo na vladi RS sprejeta končna inačica strategije upravljanja z radiovrekvenčnim spektrom, jo bo agencija tudi objavila na svoji spletni strani.
V čem se dokument, ki nosi datum 10.5.2018, razlikuje od strategije, objavljene 6.4.2018? Ali je agencija sploh upoštevala katero do pripomb, ki jih je prejela do 22.4.2018. Če je odgovor na prejšnje vprašanje DA, nas zanima, katere pripombe je Agencija upoštevala in zakaj? Če so bile pripombe upoštevane, nas zanima, kdo je avtor pripomb, ki so bile upoštevane?
Kot je navedeno v odgovoru zgoraj, sta obe inačiči strategije, ki ju je pripravila agencija, objavljeni. Prav tako so objavljene pripombe zainteresirane javnosti, tako da lahko vsakodo prebere vse dokumente.
Če je agencija zavzela stališča do pripomb, zakaj slednjih ni objavila?
Kot je navedeno v odgovoru na prvo in tretje vprašanje, agencija pri pripravi strategije upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom ni zavezana k izvedbi postopka javnega posvetovanja po 204. členu Zakona o ekektronskih komunikacijah. Kljub temu je javno posvetovanje samoiniciativno izvedla in prejela pripombe 4 deležnikov. Ker pa v tem primeru ni šlo za predpisan postopek javnega posvetovanja, agencija ni dolžna spoštovati rokov in drugih določil 204. člena Zakona o elektronskih komunikacijah.
Agencija je ob objavi osnutka strategija upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom in pozivu k posredovanju pripomb tudi pojasnila:"Zakon o elektronskih komunikacijah ne predvideva javnega posvetovanja pri pripravi strategije upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom, si agencija pridržuje pravico, da na prejete predloge ne odgovori. Bo pa smiselno upoštevala konstruktivne predloge".
Kako Agencija opravičuje delovanje v nasprotju z Zakonom o elektronskih komunikacijah, ki določa, da je njeno delovanje javno? (Agencija je namreč delovala v nasprotju z zakonom, saj je kršila 3. odstavek 204. člena, ko ni objavila razlogov, zakaj pripombe iz javne razprave med 6. in 22. aprilom niso bile upoštevane)
Vaša trditev, da je agencija delovala v nasprotju z 204. členom Zakona o elektronskih komunikacijah, ne drži (glej prejšnji odgovor).
Zakaj Agencija v strategiji omenja razpise za potrebe testiranja, če pa direktorica Tanja Muha piše, da lahko frekvence za testiranje podeli brez razpisa?
Agencija je za testiranje 5G tehnologije predvidela spekter v pasu 3400–3800 MHz, poleg tega pa tudi BWA spekter v 26 GHz pasu (24,549–25,053 GHz / 25,557–26,061 GHz) in v UHF pasu skladno z drugim odstavkom 53. člena Zakona o elektronskih komunikacijah.
Podeljevanje frekvenc brez razpisa je z zakonom omejeno, saj 53. člen Zakona o elektronskih komunikacijah določa: »Odločbo o dodelitvi radijskih frekvenc, namenjenih za potrebe meritev, atestiranje in drugih preizkusov radijske opreme, izda agencija za omejeno območje pokrivanja in največ za 90 dni. V primeru preizkušanja novih tehnologij v okviru Evropskih razvojnih projektov lahko agencija izda odločbo o dodelitvi radijskih frekvenc za namen preizkusa novih tehnologij za določeno časovno obdobje, v skladu s predlaganim projektom, ki ne sme biti daljše od treh let.«
V primeru potreb in izraženega interesa pa lahko agencija frekvence za testno 5G uporabo v ostalih frekvenčnih pasovih, primernih za 5G, podeli le preko javnega razpisa (npr. 1400 MHz-A, B, C, 2300 MHz, 26 GHz ter 42 GHz in morebitne ostale WRC-19 ).
Gospa Muha v svojem popravku navaja, da je Agencija s strategijo sledi veljavni zakonodaji. Kateri člen Zakona o telekomunikacijah predvideva "razpise za testne namene"? Zakon namreč predvideva testno podelitev brez razpisa (na strani 13 strategije Agencija piše, da bo spekter 700 MHz razpisala za uporabo v testne namene). Agencija na strani 12 strategija navaja, da bo v letu 2018 izvedla javni razpis z javno dražbo za podelitev frekvenc v frekvenčnem pasu 700MHz. Nato pa na strani 13 piše, da bo istih 700MHz leta 2018 z javnim razpisom podelila v testne namene. Zakaj Agencija vsakič drugače navaja, kaj bo počela s 700 MHz?
Ker je frekvenčni spekter v 700 MHz pasu skladno s Sklepom (EU) 2017/899 zaseden z digitalno radiodifuzijo do 30. 6. 2020, je agencija predlagala, da to upošteva pri izvedbi javnega razpisa z javno dražbo za 700 MHz pas, na način da do tega datuma podeli razpoložljive radiofrekvenčne pasove za uporabo v testne namene, kasneje pa za komercialno rabo oziroma redno delovanje operaterjev. Z rednim delovanjem naj bi operaterji začeli šele po zagotovitvi usklajenosti uporabe spektra s sosednjimi državami. Takrat ne bo škodljivih motenj, ki bi onemogočale nemoteno uporabo spektra operaterjem, ki bi pridobili radiofrekvenčne pasove v tem delu spektra.
Agencija je tudi predlagala, da bi pri obračunavanju nadomestil in uveljavljanju obveznosti upoštevala zakasnitve, ki so jih napovedale sosednje države pri spraznitvi 700 MHz pasu, in sicer:
— Madžarska do 6. 9. 2020,
— Hrvaška do 26. 10. 2021 in
— Italija do 30. 6. 2022.
Pogoji in način podelitve frekvenc v pasu 700MHz bodo določeni v osnutku razpisne dokumentacije, ki bo tudi predložena v javno posvetovanje. Po prepričanju agencije pravočasna podelitev frekvenc v pasu 700 MHz zagotavlja operaterjem predvidljivo in stabilno okolje za razvoj omrežij in storitev, uporaba teh frekvenc pa bo omogočila večje prenosne hitrosti, s čimer se zasledujejo cilji Evropske digitalne agende. K pravočasni podelitvi frekvenc Slovenijo zavezuje tudi SKLEP (EU) 2017/899 EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA z dne 17. maja 2017 o uporabi frekvenčnega pasu 470–790 MHz v EU.
Agencija na strani 12 strategije piše "Glede na odzive strokovne javnosti, predvidene storitve in strateške usmeritve resornega ministrstva namerava agencija pripraviti in izvesti javni razpis z javno dražbo za podelitev frekvenc za zagotavljanje javnih mobilnih storitev v frekvenčnem pasu 700 MHz v letu 2018, v primeru da bo EECC sprejet junija 2018." V zvezi s tem nas zanima, kateri odziv strokovne javnosti in kdo so predstavniki te strokovne javnosti (prosim navedite imena in priimke), zaradi katerih se je Agencija odločila, da bo v letu 2018 izvedla dražbo za 700 MHz? Navedite, prosim, tudi ime dokumenta, ki vsebuje odzive javnosti, ki so podlaga zato, da se je Agencija določila, da bo v letu 2018 izvedla dražbo za 700 MHz?
Agencija se že vse od zaključka prve javne dražbe frekvenc za mobilne tehnologije v letu 2014 pripravlja na izvedbo javnega razpisa z javno dražbo za podelitev frekvenc v pasu 700 MHz. Ker ni bilo interesa operaterjev, je priprave začasno ustavila.
Junija 2017 je objavila izhodišča za razpise frekvenc za mobilno tehnologijo in preverila interes operaterjev (glej: https://www.akos-rs.si/700-mhz--izhodisca-za-razpise-frekvenc-za-mobilno-tehnologijo), na podlagi tega je nato prejela strateške usmeritve Ministrstva za javno upravo (glej: https://www.akos-rs.si/700-mhz--pripombe-na-predlog-izhodisc-za-razpise-frekvenc-za-mobilno-tehnologijo-ter-strateske-usmeritve-ministrstva).
Kdaj je agencija (datum) prejela strateške usmeritve resornega ministrstva, na osnovi katerih bo izvedla dražbo za 700 MHz? Prosimo tudi za številko in datum dokumenta, v katerem so strateške usmeritve resornega ministrstva, na osnovi katerih se bo izvedla dražbo za 700 MHz?
Agencija je strateške usmeritve ministrstva prejela 4.10.2017 in jih naslednji dan tudi javno objavila (glej: https://www.akos-rs.si/700-mhz--pripombe-na-predlog-izhodisc-za-razpise-frekvenc-za-mobilno-tehnologijo-ter-strateske-usmeritve-ministrstva).