Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

POP-TV: zaračunavanje storitev mobilnih operaterjev

POP-TV: zaračunavanje storitev mobilnih operaterjev

Četrtek, 09.07.2015

Agencija odgovarja novinarki Špeli Zupan.

 

ZPS je objavila primerjalnik zaračunanih storitev mobilnih operaterjev.

Po njihovih ocenah so nekateri stroški pretirani, nekateri pa neupravičeni. O ugotovitvah so obvestili tudi vas.

  • Prosim za čimprejšnji odziv na navedeno.
  • Kako boste ukrepali, kakšni bodo vaši postopki, če sploh? Če ne boste ukrepali, zakaj ne?
  • Kakšne postopke ste imeli dosedaj glede telefonskih operaterjev, na kaj so se nanašali, kakšne so bile ugotovitve in morebitne sankcije, zoper katerega operaterja?

Zakon o elektronski komunikacijah (ZEKom-1) operaterjem ne prepoveduje zaračunavanja dodatnih stroškov (npr. stroški ob prekinitvi naročniškega razmerja). Zakon določa le, da ti stroški ne smejo biti taki, da bi stranke odvrnili od menjave operaterja (2. odstavek 131. člen ZEKom-1). Te stroške operaterji opredelijo v naročniški pogodbi oziroma svojih splošnih pogojih, nad potrjevanjem katerih pa agencija zakonskih pristojnosti nima.  


Agencija se s problematiko zaračunavanja stroškov povezanih z naročniškim razmerem tako srečuje predvsem v postopkih reševanja sporov med končnimi uporabniki in operaterji. Vendar v primeru, ko operater določen strošek opredeli v splošnih pogojih, uporabnik pa ob podpisu pogodbe pristane na  uporabo takih pogojev, je operater tak strošek na podlagi pravil obligacijskega prava načeloma upravičen zaračunati. V primeru, ko operater naknadno spremeni SPP in prične zaračunavati stroške, ki jih ob podpisu pogodbe v splošnih pogojih ni bilo, pa agencija tak strošek kot neupravičenega zavrne in ga uporabniku ni treba plačati. Več o tem si lahko preberete na naši spletni strani (naročniške pogodbe in zaračunavanje storitev).

 

Agencija je ne glede na navedeno začela zbirati  tudi podatke pri operaterjih o tem, kakšen je postopek v primeru, če naročnik zahteva prekinitev naročniškega razmerja: opis postopka, pogoji, roki, obveznosti naročnika v zvezi s prekinitvijo razmerja (še posebej morebitna plačila za prekinitev naročniškega razmerja), trajanje postopka prekinitve, morebitne razlike med različnimi naročniškimi paketi in podobno.

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.