Leto 2008 predstavlja pomemben mejnik v zgodovini Republike Slovenije kot države članice Evropske unije. V prvi polovici leta 2008 smo tako prvič prevzeli predsedovanje Svetu EU in pomembno prispevali k oblikovanje več politik, med njimi prav gotovo tudi novega regulatornega okvirja za področje elektronskih komunikacij. Agencija je v okviru slovenskega predsedovanja Svetu EU zagotavljala neposredno in učinkovito strokovno podporo predsedstvu, ki je opravilo pomembno delo pri vsebinskem premiku k sprejetju predloga novega regulatornega okvirja.
Elektronske komunikacije v Sloveniji so povsem drugačne, kot smo jih poznali le nekaj let nazaj. Po septembrski raziskavi na temo kakovosti širokopasovnega dostopa Univerz v Oxfordu in Oviedu je bila Slovenija uvrščena med 20 vodilnih svetovnih sil v širokopasovnem dostopu. Pri izgradnji optičnega dostopovnega omrežja FTTH smo med najhitrejšimi v EU, prav tako smo po podatkih 13. implementacijskega poročila Evropske komisije med najbolj uspešnimi članicami pri razvezavi krajevnih zank. Z drugimi besedami: Slovenija ne le sledi evropskim trendom razvoja, ampak jih tudi sooblikuje.
Leto 2008 prav tako predstavlja deseto obletnico popolne liberalizacije trga telekomunikacij na ravni EU. Pozitivni rezultati liberalizacije in aktivnosti sektorske regulacije so nedvomno vidni tudi na slovenskem trgu telekomunikacij, kjer se srečujemo z učinkovito konkurenco, storitvami, ki odražajo zahteve in potrebe potrošnikov, ter nižjimi cenami storitev, ki so bile še do nedavnega oblikovane v pogojih monopolističnega trga. Ob tem je potrebno opozoriti, da je liberalizacija le sredstvo in ne cilj in da gre šele za prvi korak na poti do učinkovito konkurenčnega trga. Vloga regulacije trga in z njo Agencije sta ključni za zagotavljanje izbire ter blaginjo za končne uporabnike.
Vloga Agencije je prav tako pomembna na področju radiokomunikacij, predvsem v luči prehoda iz analogne na digitalno radiodifuzijo, saj nam je uspelo vzpostaviti okolje, ki zagotavlja trdne temelje za uspešen prehod, kot tudi na področju poštnih storitev, kjer je v letu 2008 prišlo do pomembnega koraka potrditve popolne liberalizacije trga poštnih storitev na ravni EU.
Republika Slovenija bo tako najkasneje konec leta 2010 odpravila ekskluzivno pravico izvajalca univerzalne poštne storitve s čimer bo narejen še zadnji korak v okviru reforme poštnega sektorja. Slednji pa hkrati pomeni pomemben izziv za Agencijo, saj bo njena vloga sektorskega regulatorja v okviru zagotavljanja univerzalne storitve za vse državljane pod enakimi pogoji in po dostopnih cenah, postala ! še bolj izrazita in pomembna.
In kako v Agenciji vidimo prihodnost trga elektronskih komunikacij in poštnih storitev?
Razlogov za optimizem je dovolj, a le če bomo izkoristili potenciale, ki jih nudita tehnologija in regulacija in bomo odprti za nove izzive!