Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Dnevnik: javne telefonske govorilnice

Dnevnik: javne telefonske govorilnice

Petek, 18.12.2015

Agencija odgovarja novinarju Borutu Mehletu.

Pišem članek o javnih telefonskih govorilnicah in zanima me, kaj je v tem momentu s statusom univerzalne storitve? Če pravilno razumem je veljavnosti odločb o izvajanju univerzalne storitve  potekla.  Ali javne telefonske govorilnice še vedno imajo ta status, ali je izvajalec univerzalne storitve dandanes določen oziroma v kakšni fazi se nahaja odločanje o tem vprašanju?

Javne telefonske govorilnice so še vedno del univerzalne storitve (glej povezavo). Leta 2014 je agencija skladno z ZEKom-1 izvedla analizo (glej povezavo) o predmetni univerzalni storitvi in ugotovila, da je ta zaenkrat še nujna, čeprav je njena uporaba v zatonu. Na podlagi analize ter prejetih mnenj zainteresirane javnosti, je z odločbo (glej priponko) za obdobje 5 let (od 2. 12. 2014) kot izvajalca univerzalne storitve zagotavljanja javnih telefonskih govorilnic določila družbo Telekom Slovenije d.d., ki je to univerzalno storitev zagotavljala tudi že v preteklosti.

Agencija je izvalacu predmetne univerzalne stroritve med drugim naložila tudi, da mora, ob upoštevanju razumne potrebe končnih uporabnikov glede geografske pokritosti:

  • v prvem letu zagotavljati vsaj 1 javno telefonsko govorilnico na 1000 prebivalcev,
  • v drugem letu zagotavljati vsaj 1 javno telefonsko govorilnico na 1500 prebivalcev,
  • v tretjem letu zagotavljati vsaj 1 javno telefonsko govorilnico na 2000 prebivalcev,
  • v četrtem letu zagotavljati vsaj 1 javno telefonsko govorilnico na 2500 prebivalcev,
  • v petem letu zagotavljati vsaj 1 javno telefonsko govorilnico na 3500 prebivalcev.


Obstoječe javne telefonske govorilnice lahko ukinja pod pogoji, ki so prav tako določeni v odločbi. Tako mora ob ukinitvi posamezne obstoječe javne telefonske govorilnice Telekom Slovenije d.d. na predmetni telefonski govorilnici 90 dni pred njeno ukinitvijo zagotavljati objavo obvestila o nameravani ukinitvi te telefonske govorilnice, telefonske govorilnice pa ne sme ukiniti, če na lokaciji te telefonske govorilnice ni komercialno omogočenega dostopa do javnega mobilnega telefonskega omrežja, preko katerega je mogoče dostopati do storitev javne govorne telefonije.

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.