Agencija odgovarja novinarki Tini Bernik.
60. člen Zakona o medijih pravi: oglaševalska organizacija, katere dejavnost je zbiranje, oblikovanje in posredovanje oglasov, ter fizična ali pravna oseba, ali skupina povezanih oseb, ki ima v kapitalu oziroma premoženju te organizacije več kot deset (10)-odstotni lastniški delež ali več kot deset (10) odstotkov upravljalskih oziroma glasovalnih pravic, ne more biti izdajatelj ali ustanovitelj izdajatelja radijskega oziroma televizijskega programa, niti imeti več kot dvajset (20)- odstotni delež v kapitalu ali dvajset (20)-odstotni delež upravljalskih oziroma glasovalnih pravic v premoženju izdajatelja radijskega ali televizijskega programa.
1. Glede na to, da se družba TSmedia ukvarja z zbiranjem in posredovanjem oglasov, druge marketinške storitve pa obsegajo predvsem izdelavo radijskih, televizijskih, tiskanih in mobilnih oglasov ter druge multimedijske in mobilne storitve, ali to pomeni, da družba spada med organizacije, ki ne smejo biti izdajatelj ali ustanovitelj radijskega oziroma televizijskega programa? Oba medija, ki ju ima trenutno registrirana TSmedia v Razvidu medijev, sta registrirana kot elektronski medij. Ali je morda registriran še kakšen medij družbe TSmedia, ki še ni vpisan v Razvid medijev? Če da, kateri?
Apek ni pristojen za registracijo dejavnosti niti za vpis v razvid medijev.
2. Ali je TSmedia že zaprosila za dovoljenje za televizijski program? Ali ima TSmedia že dovoljenje za televizijski program? Če ne, ali ga bo dobila? Če da, na osnovi česa ga je dobila, in to kljub 60. členu Zakona o medijih?
Izdajatelj televizijskega programa lahko tega razširja po pridobitvi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti (v nadaljevanju: dovoljenje), ki ga izda Apek na vlogo izdajatelja. Za pridobitev dovoljenja mora vložnik vloge izpolnjevati naslednje pogoje: imeti mora registrirano televizijsko dejavnost in pridobiti odločbo Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport o vpisu televizijskega programa v razvid medijev. Pred izdajo dovoljenja pa mora mnenje podati tudi Svet za radiodifuzijo. Če želi nek izdajatelj razširjati več programov, mora pridobiti dovoljenje za vsak program posebej.
Apek do današnjega dne ni prejel vloge družbe TSmedia za izdajo dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti. Če jo bo prejel, jo bo obravnaval skladno s predpisanimi postopki in pogoji iz Zakona o medijih (105. člen).
3. Ali je TSmedia že zaprosila za frekvenco za televizijski program? Če da, ali ste TSmedia že podelili frekvenco za televizijski program in na osnovi česa ste to storili kljub 60. členu Zakona o medijih?
Programi se lahko razširjajo na različne načine, prizemno digitalno razširjanje je le eno od njih. Za takšno razširjanje izdajatelji TV programov ne potrebujejo frekvenc. Frekvence potrebujejo operaterji (digitalnih) multipleksov, v katerih se lahko oddajajo TV programi več izdajateljev. Če izdajatelji želijo razširjati svoje programe v prizemni digitalni tehniki (v multipleksih), morajo zato dobiti dovoljenje. To je mogoče dobiti preko javnega razpisa, vendar ob pogoju, da so predhodno že dobili dovoljenje za izvajanje televizijske dejavnosti.