Agencija odgovarja novinarju Janezu Zalazniku.
Koliko uporabnikov ima na voljo optiko do doma?
V četrtletnih poročanjih smo konec drugega četrtletja 2012 zabeležili 83.775 optičnih priključkov, kamor pa poleg priključkov, ki jih uporabljajo končni uporabniki, spadajo tudi poslovni.
Zakaj mora Telekom uporabo svojega optičnega omrežja omogočiti tudi drugim ponudnikom, T-2 pa ne, čeprav ima T-2 večje omrežje in večji tržni delež FTTH?
Pri regulaciji veleprodajnega trga dostopa do fizične omrežne infrastrukture se na omrežje gleda tehnološko nevtralno, pri čemer FTTH omrežje še v letu 2012 predstavlja le 16,4 % vseh tehnologij, bakreno pa kar 53,7%, s tem da lahko bakreno omrežje ob ustreznih pogojih ravno tako omogoča visoke prenosne hitrosti in temu ustrezno uporabniško izkušnjo. Analiza je pokazala, da ima Telekom Slovenije na predmetnem slovenskem upoštevnem trgu položaj operaterja s pomembno tržno močjo, zaradi česar so mu bile skladno z zakonom naložene določene obveznosti. Skladno z evropskimi uredbami je treba na predmetni upoštevni trg dostopa šteti tako bakrena, kot optična omrežja, omenjena analiza pa ni pokazala, da bi imela Telekom Slovenije in T-2 skupni prevladujoči položaj, zato obveznosti dostopa družbi T-2 pravno ni bilo mogoče naložiti. Nenazadnje pa je še vedno poslovna odločitev posameznega operaterja, da odpre svoje omrežje tudi na veleprodajnem nivoju, če v tem vidi priložnost za zaslužek, kljub temu, da ni reguliran, kot je to denimo primer družbe T-2.
Imate morda podatek, koliko je Telekomovih central, ki so v celoti zasedene in nimajo prostih paric?
Za ta podatek se, prosimo, obrnite na Telekom Slovenije, ki z njim razpolaga.
Med katerimi ponudniki interneta lahko izbira vsak uporabnik, ki ima do doma speljan bakreni kabel?
Uporabnik, ki ima do doma speljan bakreni kabel, lahko trenutno izbira med operaterji: Amis d.o.o., T-2 d.o.o., Tušmobil d.o.o. ter Telekom Slovenije d.d.
Ali APEK pogosto obravnava spore med ponudniki interneta in potrošniki? Kaj je najpogosteje predmet spora?
Od 348 predlogov za rešitev spora, ki jih je APEK v letu 2012 prejel v zvezi z elektronskimi komunikacijami, se jih približno petina nanaša na internet oziroma na širokopasovni dostop. Uporabniki se najpogosteje pritožujejo zaradi slabega delovanja povezave oziroma nepravilnega zaračunavanja storitev.