Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Žurnal 24: komentar napovedane ukinitve TV3

Žurnal 24: komentar napovedane ukinitve TV3

Četrtek, 05.01.2012

Agencija odgovarja novinarju Aleksandru Brudarju.

 

Kako komentirate napoved ukinitve TV3, predvsem v luči, da so se zato odločili zaradi nekonkurenčnega okolja in neodzivnosti državnih organov, kljub velikemu napredku pri gledanosti televizije.


Glede na to, da je poslanstvo agencije zagotavljanje primernih pogojev za razvoj konkurence, me zanima, kaj ste naredili na tem področju, da bi lahko TV3 normalno funkcionirala, saj je omenjena televizija že pred dvema letoma podala prijavo proti PRO PLUS zaradi zlorabe monopolnega položaja?

Ali načrtujete kakšne zakonske spremembe, ki bi povečalo konkurenco na slovenskem medijskem trgu? Strokovnjaki ob tem namreč opozarjajo, da imamo na slovenskem televizijskem trgu klasično duopolno situacijo. Ali načrtujete kakšne spremembe pri podeljevanju frekvenc? S kakšnimi ukrepi zagotavljate pogoje za razvoj radijskih in TV programov ter spodbujate razvoj novih ter cenovno dostopnih storitev po meri uporabnikov.

 

Na majhnem televizijskem trgu, kot je slovenski, predstavlja ukinitev televizijskega programa s tolikšno pokritostjo in gledanostjo, kot ju ima TV 3, pomembno izgubo, zato današnjo napoved prenehanja delovanja TV 3 sprejemamo z obžalovanjem. V zadnjih šestih letih, kolikor je TV 3 delovala pod okriljem medijske skupine Modern Times Group, si je televizija utrdila položaj tretjega najbolj gledanega domačega komercialnega televizijskega programa in prispevala k raznovrstnosti televizijske ponudbe zabavnih vsebin. Posledice umika TV 3 bodo zato čutili predvsem gledalci, ob njih pa tudi operaterji elektronskih komunikacij in oglaševalci.

Kot je znano, je TV 3 prijavo zaradi zlorabe monopolnega položaja podala Uradu za varstvo konkurence. V nasprotju s področjem elektronskih komunikacij, na katerem ima Apek v določenih okvirih pooblastila tudi za urejanje razmer na trgu, je njegova vloga na področju televizije in drugih avdiovizualnih medijskih storitev zlasti v nadzoru programskih in oglaševalskih vsebin, pri čemer Apek nima pristojnosti za spremljanje cenovnih pogojev televizijskega oglaševanja in za varstvo konkurence. V skladu s svojimi zakonskimi pooblastili tako Apek izvaja redni nadzor predvajanja oglasov v televizijskih programih in ukrepa ob zaznanih prekoračitvah dovoljenih obsegov oglaševanja ali če oglasi niso ustrezno označeni in ločeni od programskih vsebin.

Oblikovanje politike urejanja medijev je v pristojnosti Ministrstva za kulturo, ki se je v preteklih letih ukvarjalo z obsežno prenovo medijske zakonodaje, pri kateri je s svojimi predlogi za odpravo administrativnih ovir, ki bi lahko prispevali k razvoju nove ponudbe televizijskih programov, sodeloval tudi Apek, denimo s predlogom za uvedbo tematskih programov in odpravo omejitev za uvedbo plačljive televizije na prizemni radiodifuziji. Ker je bil zakon zavrnjen že ob prvem branju, ostaja v veljavi ureditev, ki za razvoj tovrstnih televizijskih storitev ni najbolj spodbudna. Obenem pa tudi ne vsebuje učinkovitih mehanizmov za urejanje televizijskega trga.

 

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.