Agencija odgovarja uredniku portala Žurnal24 Janezu Zalazniku.
Koliko dela imate s pritožbami zaradi SMS klubov? Kolikšen delež vseh pritožb je to? Kakšne so praviloma ugotovitve? Ste v preteklosti ugotovili kršitve ponudnikov SMS klubov? Kakšne?
V letu 2018 je agencija v reševanje prejela približno 20 uporabniških sporov v zvezi z zaračunanimi stroški komercialnih sporočil, kot posledica včlanitve v ti. SMS klube. Gledano število uporabniških sporov, prejetih v celem letu 2018, navedeni spori predstavljajo slabe 3 % vseh prejetih sporov.
V primeru zaračunavanja komercialnih sporočil, agencija uvede posredovalni postopek med končnim uporabnikom in operaterjem, ki je izdal račun, na katerem so zaračunani sporni stroški. Ker pa je operater zgolj ponudnik omrežja in dejansko končni uporabniki naročijo storitve zunanjih ponudnikov, se agencija z namenom preveritve dejanskega stanja obrača tudi neposredno na ponudnike teh storitev. Agencija je tako v letu 2018 v veliki večini primerov dosegla, da so ponudniki zunanjih storitev povrnili končnim uporabnikom zneske, ki jim jih je na mesečnih računih zaračunal njihov operater. Kjer pa ponudnik zunanjih storitev ni pristal na povračilo zneska, je agencija o zadevi odločila z odločbo in zahtevek končnega uporabnika, v kolikor je bilo izkazano, da se je končni uporabnik res prijavil na prejemanje komercialnih sporočil, zavrnila.
Agencija obravnava tudi tri prijave domnevnih kršitev v zvezi s prejemom neželenih SMS sporočil brez predhodnega soglasja (na podlagi prvega odstavka 221. člena Zakona o elektronskih komunikacijah). Postopki nadzora so še v teku.
V pomoč končnim uporabnikom mobilne in fiksne telefonije je agencija v letu 2018 pripravila tudi brošuro, ki prinaša pojasnila in nasvete v zvezi s SMS klubi in klici na premijske številke 090 (glej: https://www.akos-rs.si/sms-klubi-in-klici-na-090-stevilke).