Agencija odgovarja na vprašanja novinarja Jerneja Verbiča.
Kakšne so konkretne izkušnje pri menjavi ponudnika širokopasovnega internet na optiki drugega ponudnika? Ima agencija s tem veliko dela, mora posredovati v konkretnih primerih?
Agencija doslej v reševanje ni prejela še nobene pritožbe uporabnika, kjer bi bil sporen prehod na optičnem omrežju Telekoma Slovenije. Uporabniki se na APEK obračajo samo z vprašanji o možnosti prehoda na optiki.
Na kaj mora biti potrošnik, ki želi menjati ponudnika, pozoren, v kakšnem primeru ga lahko ponudnik zavrne, mu prepreči prestop h konkurenci?
V kolikor uporabnik uporablja storitve na optičnem omrežju Telekoma Slovenije, želi pa zamenjati ponudnika, Telekom Slovenije prehoda ne more zavrniti, ker mu to preprečujejo regulatorne odločbe APEK. Lahko bi prehod zavrnil izbrani ponudnik. To se bo zgodilo v primeru, da izbrani ponudnik na določenem delu optičnega omrežja Telekoma Slovenije svojih storitve ne ponuja.
Menjava ponudnika širokopasovnega internet (na optiki) je že nekaj časa sproščena (torej lahko na Telekomovi optiki uporabljaš tudi storitve drugega ponudnika) … Načeloma to ni stvar potrošnika, ampak morajo prehode zagotoviti operaterji.
Kaj storiti, če ima potrošnik s tem težave?
Načeloma prehod uporabnika od enega operaterja k drugemu uredita operateja med seboj. Uporabnik mora izpolniti obrazec pri operaterju h kateremu prehaja, ostalo pa uredita operaterja sama. Do težav pri tem naj ne bi prihajalo, če pa se vendarle to zgodi pa se lahko operater, h kateremu uporabnik prehaja, obrne na agencijo.
Je možno odpraviti odnos operaterjev, ki s takimi postopki namenoma zavlačujejo, “zalagajo” zahtevke ipd.?
Seveda obstaja ta možnost; da denimo operaterji kdaj zlorabijo domnevne tehnične težave, da bi ovirali prehod. To je v praksi sicer težko dokazati. Včasihz gre tudi za malomarnost. V takem primeru agencija uvede postopek nadzora, seveda če je o tem obveščena oz. po prejem,u pobude operaterja, ki se sooča s takšnim ravnanjem.