Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Uporabna stran: MUX in promocijsko umeščanje izdelkov

Uporabna stran: MUX in promocijsko umeščanje izdelkov

Sreda, 22.08.2012

Agencija odgovarja blogerju Juretu.

 

Prosil bi za seznam TV programov, ki imajo dovoljenje za oddajanje v MUX in za katero področje.

 

Program Imetnik Območja razširjanja Opombe
i-TV NOVI INFO TV d.o.o. RS  
Kanal A KANAL A, d.o.o. RS  
POP TV POP TV d.o.o. Ljubljana RS  
RTS TELE 59, d.o.o. VZHOD  
Televizija Koper Capodistria /TV KC/: regionalni televizijski program Radiotelevizija Slovenija, javni zavod ZAHOD  
Televizija Koper Capodistria /TV KC/: televizijski program za italijansko narodno skupnost Radiotelevizija Slovenija, javni zavod ZAHOD  
Televizija Maribor - Tele M Radiotelevizija Slovenija, javni zavod VZHOD  
Televizija Slovenija 1 /SLO1/ Radiotelevizija Slovenija, javni zavod RS  
Televizija Slovenija 2 /SLO2/ Radiotelevizija Slovenija, javni zavod RS  
Televizija Slovenija 3 /SLO 3/ Radiotelevizija Slovenija, javni zavod RS  
TV PINK 3 PINK SI d.o.o. RS V dovoljenju (104.a) je staro ime medija (PINK SI).
TV PRIMORKA VA Videoaudio film, d.o.o. ZAHOD  
VAŠ KANAL Televizija Novo mesto, d.o.o. CENTER  
Sponka.tv DOMATES d.o.o. RS  
TV nakupi DOMATES d.o.o. RS  
Golica TV Čarli d.o.o. RS  

 

Naslednje vprašanje se nanaša na lokalne MUX-e. Prosil bi za seznam, in če v njem že oddaja kakšen program.

Seznam lokalnih multipleksov s področji pokrivanja dobite na spodnji povezavi: http://dvb-t.apek.si/lokalni_multipleksi Za odgovor na vprašanje o programih, ki jih gosti posamezen lokalni multipleks, vam svetujemo, da se obrnete na operaterje multipleksov.


Tretje vprašanje se nanaša na nacionalni MUX-B, ki trenutno ne oddaja. Zanima me kaj se dogaja na tem področju. Ali bo morda izveden nov razpis?

Norkring je še vedno imetnik Odločbe o dodelitvi radijskih frekvenc (ODRF) za multipleks B. Agencija na podlagi opravljenih meritev in objav na spletnih straneh Norkringa ugotavlja, da frekvence za multipleks B niso v uporabi. Zato je sprožila ustrezne postopke, ki pa jih do izdaje končne odločbe ne more komentirati. Apek sicer pripravlja podlage za nove razpise, saj so proste frekvence za tretji multipleks (mux C).

Zadnje vprašanje pa se nanaša na "Promocijsko umeščanje izdelkov v TV programih". Potreboval bi praktično razlago, kaj to je. Torej, ali pod to zakonsko ureditev sodi npr. ko so na programu POP TV v oddaji X-Factor Slovenija imeli pijačo in kozarce Fruc in s tem oglaševali Fructal. Se pa priporočam še za kak praktičen primer, ker ga v brošuri
http://apek.si/datoteke/File/2012/Promocijsko_umescanje_izdelkov_zlozenka.pdf na žalost ni. Iz dveh slik, ki sta, pa ni razpoznavno za kaj točno je šlo, ker bi obe bili lahko izrezani iz oglasa.


Kot je pojasnjeno v brošuri, je promocijsko umeščanje izdelkov nova dovoljena oblika oglaševanja, ko podjetje ustvarjalcu oddaje plača za umestitev izdelka, storitve ali blagovne znamke v oddajo.

S promocijskim umeščanjem izdelkov se izdelkom, storitvam ali blagovnim znamkam ne sme pripisovati neutemeljenega pomena ali neposredno spodbujati nakupa ali najema izdelkov ali storitev, zlasti ne s posebnim navajanjem izdelkov, storitev ali blagovnih znamk ali sklicevanjem nanje z namenom promocije, tako da se opozarja na izdelek, storitev ali blagovno znamko z namenom privabiti gledalčevo pozornost (na primer prikazovanje ali sklicevanje na izdelke, storitve ali blagovne znamke, opisi izdelkov ali storitev, celozaslonski, bližajoči, oddaljujoči ali ponavljajoči se posnetki izdelkov, storitev ali blagovnih znamk, način pojavljanja izdelkov, storitev ali blagovnih znamk ali sklicevanj nanje, ki moti naraven potek vsebine).

V brošuri lahko nadalje preberete, v katerih oddajah je promocijsko umeščanje dovoljeno in v katerih ni dovoljeno, ter kako morajo biti oddaje, ki vsebujejo promocijsko umeščene izdelke označene. Glede na navedeno, lahko sklepamo, da so priložene fotografije, ki služijo kot primeri, izrezane iz oddaj in ne iz oglasov. Primer promocijskega oglaševanje bi torej bil, ko bi na primer v neki nanizanki, ki jo je naročil ali ustvaril izdajatelj, babica podarila vnučku tablični računalnik, pri čemer bi bila vidna blagovna znamka.
 

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.