Agencija je z namenom reševanja problematike zlorab pri zaključevanju govornih klicev z izvorom izven Evropske unije ter zaščite končnih uporabnikov dne 8. 9. 2017 na svoji spletni strani objavila predlog Priporočila o ravnanju operaterjev v primeru ugotovljenih zlorab pri zaključevanju govornih klicev z izvorom izven EU (glej povezavo), dne 20. 11. 2017 pa tudi pripombe zainteresirane javnosti ter odgovore agencije na prejete pripombe (glej povezavo). Na podlagi ponovnega zbiranja podatkov in na podlagi novih dokazov je agencija sprejela naslednje zaključke, ki jih navaja v nadaljevanju.
Agencija je po pridobitvi pripomb operaterjev in dodatnih dokazov glede zlorab decembra 2017 pozvala operaterje za posredovanje podatkov o zaznanih zlorabah pri zaključevanju govornih klicev z izvorom izven EU. Pred tem je agencija operaterje že aprila 2017 pozvala, da posredujejo podatke o zaznanih zlorabah z namenom pridobitve celovite slike o razsežnostih tovrstnih zlorab in o škodi, ki jo operaterji in končni uporabniki zaradi tovrstnih zlorab utrpijo. Ker so se naknadno izkazali indici, da problemi izhajajo tudi iz mednarodnega medomrežnega povezovanja z operaterji, se je agencija odločila, da pred dokončno objavo priporočila še enkrat preveri stanje na trgu in podatke.
Kot ugotavlja agencija, do zlorab, kjer se klicem z izvorom izven EU dodeli oštevilčenje, ki je dodeljeno operaterju znotraj EU, prihaja, vendar ne količine ne operaterja, ki zlorabe izvaja, ni mogoče ugotoviti na način, na kakršen so operaterji podatke posredovali agenciji. Gre za mednarodni problem, saj lahko katerikoli operater, ki je v verigi klica, spremeni oštevilčenje. Agencija je s predmetnim priporočilom želela omejiti tovrstne zlorabe in podati smernice o ravnanjih operaterjev ob ugotovljenih zlorabah pri zaključevanju klicev. S priporočilom bi operaterji sicer dobili možnost, da omejijo zlorabe, hkrati pa bi lahko omejevali promet predvsem od manjših operaterjev v Sloveniji, za katere pa ne bi mogli neposredno dokazati, da so povzročitelji zlorab, ampak le posredniki prometa. S priporočilom bi tako težave lahko potencialno odpravljali le na nacionalnem nivoju, torej le parcialno in v manjšem delu, tako da takšno priporočilo ne bi doseglo svojega namena, saj operaterji v Sloveniji ne bi bili obravnavani enakopravno oz. bi bili v slabšem položaju v primerjavi s tujimi operaterji. Agencija se zaveda, da gre za mednarodni problem, ki zadeva večino operaterjev v Evropski uniji, zato bo tudi vsakršno reševanje teh zlorab zahtevalo skupno delovanje evropskih regulatornih organov.
Agencija se je tako na podlagi vsega navedenega odločila, da predlog priporočila umakne. Namreč, zgolj z upoštevanjem določb priporočila, kot je predvideno v osnutku predloga, ne bi bil dosežen namen priporočila, saj ne bi mogli vplivati na zlorabe, ker bistven del problematike (zloraba klicev) izvira iz poslovanja in delovanja operaterjev na mednarodnem nivoju, kar pa ni v neposredni pristojnosti agencije. V kolikor bi se v prihodnje na podlagi zanesljivih ugotovitev dejanskega obsega manipulacij A številk izkazala potreba za regulatorni poseg, bo agencija ponovno pristopila k reševanju navedene problematike. Operaterji pa imajo kljub temu na nacionalnem nivoju še vedno možnost reševanja morebitnih sporov, ki izhajajo iz kršitev pogodb o operaterskem dostopu oziroma medomrežnih povezav, pred agencijo ali pred sodišči splošne pristojnosti.