Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Slovenske novice: oglaševanje v oddaji X Factor

Slovenske novice: oglaševanje v oddaji X Factor

Četrtek, 14.06.2012

Agencija odgovarja novinarki Maji Kepic

 

Na ustvarjalce šova X Factor (POP TV) leti precej očitkov, da je med oddajami preveč reklam. Kot sem prebrala v Zakonu o medijih, v eni uri ne bi smeli predvajati več kot 12 minut oglasnih sporočil. Mi smo pod drobnogled vzeli zadnjo oddajo šova in ugotovili, da so v 114 minut dolgi oddaji predvajali 44 minut reklam, kar seveda presega zgoraj omenjeno normo. Na POP TV se sicer branijo, da samopromocijski oglasi ne spadajo v ta zakon. Ali to drži? Koliko samopromocijskih oglasov pa potem smejo imeti, kar v nedogled?


Omejitve obsega televizijskega oglaševanja od novembra 2011 ureja Zakon o avdiovizualnih medijskih storitvah (ZAvMS, Uradni list št. 87/2011) in ne več Zakon o medijih, ki ga navajate v vašem vprašanju. Za komercialne televizijske programe tudi ta zakon dovoljuje največ 12 minut oglaševanja v okviru vsake posamezne ure.

V omejen obseg oglaševanja 12 minut  v celi uri (obseg se meri od ure do ure, na primer med 20. in 21. uro) ne štejejo napovedniki lastnih programskih vsebin istega programa. Njihovega obsega zakonodaja ne omejuje. To pomeni, da je napovednikov lastnega programa lahko razlog večje dolžine oglasnega bloka v programu. Zadnje oddaje X Factor v programu POP TV glede prekoračenega obsega oglaševanja ne moremo komentirati, saj še ne razpolagamo s konkretnimi podatki. Vašo trditev bomo preverili in v primeru zaznanih kršitev ustrezno ukrepali.

Kakšna je kazen, če se takšen zakon krši?


Globa za prekršek v primeru prekoračitve 12 minut oglaševanja v celi uri znaša od 6.000 do 60.000 EUR.

Kako je s "prikritimi" reklamami (v šovu imajo nagradno igro, ki jo sponzorira Zavarovalnica Triglav, kar med samim potekom igre seveda tudi večkrat poudarijo), kako to vpliva na samo kakovost oddaje?
 
Sponzoriranje programskih vsebin je skladno z ZAvMS dovoljena oblika oglaševanja. V primeru, da je neka pravna oseba sponzor programske vsebine, morata  izdajatelj in sponzor spoštovati določbe zakona. Ta določa, da morajo biti gledalci jasno seznanjeni o obstoju sponzorskega sporazuma med njima, s čimer morajo biti seznanjeni na začetku, na koncu in po morebitnih prekinitvah programske vsebine. Sponzor na vsebino oddaje ne sme vplivati tako, da bi posegal v odgovornost in uredniško neodvisnost izdajatelja programa. V sponzoriranih oddajah se tudi ne sme neposredno spodbujati nakupa blaga ali storitev. Nagradna igra  v sponzoriranem programu torej ni sporna, če niso kršene omenjene določbe. Tudi to bomo v omenjeni oddaji preverili in v primeru zaznanih kršitev ustrezno ukrepali.
 

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.