Agencija odgovarja novinarki Klementini Mikolič.
V okviru Televizije Slovenije (Dobra ura z Jasno - Posebna ponudba) pripravljam prispevek na temo na katero nas je opozoril naš gledalec. Pošta Slovenije (poštar) plačniku ne izda kopije položnice, glede na to, da je pošta že zaračunala provizijo za nakazilo denarja - pri pošiljki. To se zgodi seveda, če kakršnokoli nakazilo opraviš na pošti. Stranka na domu sprejme paket, da zaračunano vsoto, ob tem pa stranka nima nobenega dokazila, da je dejansko storitev plačala. Po vprašanja sem se seveda že obrnila na Pošto Slovenije, prav tako bi želela pojasnila še z APEK-a.
-
Kako to, da poslujejo (Pošta Slovenije) na takšen način in kje je pojasnilo, koliko stane provizija in na kakšni osnovi je izračunana?
-
Zakaj je možno, ko poštar prinese pošiljko, poslovati samo z gotovino oz zakaj vsaj redna dostava pošte nima s sabo POS terminala, preko katerega bi stranka lahko plačala dostavo?
-
Zakaj prejemniki poštne pošiljke ne prejmejo od poštarja nobenega potrdila, da so pošiljko dejansko tudi plačali, podpisati pa se morajo v "knjigo", da so pošiljko prejeli?
-
Kako APEK sodeluje s Pošto Slovenije? Na splošno.
Agencija za pošto in elektronske komunikacije RS ni pristojna za urejanje vprašanj, o katerih sprašujete.
Agencija je nacionalni regulator trga poštnih storitev, ki skrbi za zagotavljanje univerzalne poštne storitve, spodbujanje konkurence na trgu poštnih storitev ter za varstvo pravic uporabnikov. Je neodvisni regulatorni organ, ki deluje samostojno in neodvisno. Izdaja splošne akte, vodi upravne postopke, izdaja posamične akte, opravlja upravno izvršbo, vodi uradno evidenco izvajalcev poštnih storitev in preko pooblaščenih oseb agencije nadzira določbe Zakona o poštnih storitvah nad katerimi ima pristojnost nadzora (izvajanje in kakovost univerzalne storitve, dostop do poštnega omrežja, splošni pogoji in oblikovanje cen izvajalca univerzalne storitve, prepoved subvencioniranja in vodenje računovodstva izvajalcev univerzalne storitve).
Agencija ima korektne odnose z vsemi udeleženci na trgu poštnih storitev. Velik del nalog, ki jih opravlja agencije, se nanaša na regulacijo in nadzor nad izvajanjem univerzalne poštne storitve, katere izvajalec je Pošta Slovenije.