Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

RTV Slovenija: nagradne igre v TV programih

RTV Slovenija: nagradne igre v TV programih

Torek, 27.02.2018

Agencija odgovarja novinarju RTV Slovenije Danijelu Posleku.

 

Na nas se je obrnil eden izmed gledalcev (Franc Augustinovič, Maribor) programa Gold TV, ki je pred časom želel sodelovati v telefonski nagradni igri, a je pri tem večkrat naletel na prekinjeno telefonsko linijo po 30-ih minutah čakanja. V svojem pisanju poslušalec kot glavnega krivca za nastalo situacijo krivi Telekom Slovenije, ki da mu je neupravičeno prekinil linijo po 30-ih minutah. Ali je ravnanje Telekoma (prekinjena linija, obračunani stroški) v skladu z veljavnimi predpisi?


V veljavnih predpisih ni določbe, ki bi od operaterja ali ponudnika zabavnih vsebin izrecno zahtevala, da mora po določenem času klic prekiniti.  Ker pa pri klicih na premijske številke (ki so bistveno dražji od običajnih klicev, saj cene lahko dosegajo tudi 2,00 EUR/min) pogosto prihjaja do računov presenečenja (bill-shock), agecija operaterje spodbuja, da implementirajo različne varovalke, ki preprečijo nastanek visokih stroškov (glej povezavo na nezavezujoče priporočilo agencije: http://www.akos-rs.si/spremembe-in-dopolnitve-priporocila-o-preprecevanju-izredno-visokih-zneskov-na-racunih-koncnih-uporabnikov). Ravno z namenom preprečevanja nastanka takšnih visokih stroškov za končne uporabnike operaterji v svoje splošne pogoje vključujejo določene omejitve za ponudnike takšnih storitev. Tako ima na primer Telekom Slovenije določeno obveznost ponudnika, da omeji dolžino trajanja posameznega klica na premijsko telefonsko številko na trideset minut (Pogoji izvajanja storitev prek premijskih telefonskih številk 090 Telekoma Slovenije, d.d.).

Kdo določa, kdaj se linija (tudi komercialna) lahko prekine?


Ker v zakonu oziroma drugih predpisih ni določb, ki bi urejale tako prekinitev, to lahko naredi bodisi operater ali pa ponudnik storitve.

Ali poslušalec upravičeno zahteva povrnitev stroškov (zaradi prekinjene linije, ki mu je po njegovem onemogočila sodelovanje v igri), ki so nastali? Ali pa po drugi strani gre normalno prakso, ko je Telekom Slovenije pač obračunal klic, ki je bil opravljen?  

 

V konkretnem primeru so ponudnikovi Splošni pogoji sodelovanja v oddaji Zlati kviz veljavni od 1. 4. 2017 (objavljeni na spletni strani programa Gold TV) in določajo, da se v izogib napačni prekinitvi telefonske zveze in zaradi zagotavljanja razumne in zmerne uporabe storitev, vzpostavljena telefonska zveza na premijski številki 090 74 74 samodejno prekine po 29 minutah in 45 sekundah. Agencija je v predmetni zadevi po preučitvi vseh navedb in predloženih dokazil ugotovila, da je bilo treba predlagateljev zahtevek zavrniti, in sicer predvsem iz razloga, ker so bile storitve Telekoma Slovenije opravljene, klici pa obračunani v skladu s cenikom, pri čemer so stroški klica predlagatelju nastali ne zaradi prekinitve klica, ampak ne glede na prekinitev klica. Predlagatelj je po vzpostavitvi zveze s pritiskom na tipko 6 tudi potrdil, da je s temi pogoji ponudnika seznanjen in se z njimi strinja. Žal pa agencija ugotavlja, da vse premalo uporabnikov dejansko prebere pogoje sodelovanja v takšnih kvizih preden se odloči za sodelovanje.


 

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.