Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

RTV SLO: označevanje vsebin na dužbenih omrežjih

RTV SLO: označevanje vsebin na dužbenih omrežjih

Petek, 11.01.2019

Agencija odgovarja urednici oddaje Infodrom na RTV SLO Tini Antončič.

 

Pripravljam prispevek, s katerim želimo otroke opozoriti na to, da če nek vplivnež za nek določen produkt trdi, da je odločen oziroma najboljši, to ni nujno res, saj obstaja možnost, da je bil za to trditev plačan, nikjer (v videu) pa ni tega posebej označil oziroma povedal. Ali pri nas obstaja zakon, ki določa, da bi take vsebine na teh platformah (Youtube) morale biti označene, oziroma kakorkoli drugače napovedane?

Trenutna slovenska zakonodaja ne ureja oglaševanja na družbenih omrežjih in storitvah, kot sta Instagram in Snapchat. Zakon o avdiovizualnih medijskih storitvah (ZAvMS), ki sicer ureja oglaševanje na linearnih (TV) in nelinearnih (VOD) medijskih storitvah in med drugim v 19. členu določa tudi, da se morajo avdiovizualna komercialna sporočila povsem jasno prepoznati kot taka, tovrstnih storitev namreč ne regulira. Teoretično bi določbe ZAvMS sicer lahko veljale tudi za vplivneže, če bi imeli ti na npr. Youtubu svoj kanal, ki bi ga pri AKOS priglasili kot avdiovizualno medijsko storitev na zahtevo. Do sedaj takšnih priglasitev še ni bilo.

EU je pripravila dokument, ki (če se ne motim) članice zavezuje k sprejetju poseben zakonodaje na tem področju? Kaj bo torej Slovenija morala pripraviti in do kdaj?

Prenovljena Direktiva o avdiovizualnih medijskih storitvah je bila v uradnem listu EU objavljena 28. novembra 2018, države članice pa jo morajo v svoje nacionalne zakonodaje prenesti do 19. septembra 2020. Ta direktiva nekatera področja regulacije širi tudi na platforme za izmenjavo videov (VSP). Med drugim bo tudi za VSP-je veljalo, da morajo biti avdiovizualna komercialna sporočila jasno opredeljena in razpoznavna kot taka. V direktivi je posebej izpostavljeno, da njen namen "ni urejanje storitev družbenih medijev kot takih, vendar bi morala biti storitev družbenega medija zajeta, če je ponudba programov in videov, ki jih ustvarijo uporabniki, bistvena funkcija te storitve. Za ponudbo programov in videov, ki jih ustvarijo uporabniki, bi se lahko štelo, da predstavlja bistveno funkcijo storitve družbenega medija, če avdiovizualna vsebina ni le stranska dejavnost oziroma ne predstavlja le manjšega dela dejavnosti zadevne storitve družbenega medija.

Za implementacijo omenjene direktive je sicer pristojno Ministrstvo za kulturo.
 

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.