Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Delo: telefonske govorilnice

Delo: telefonske govorilnice

Sreda, 24.07.2019

Agencija odgovarja novinarki Dela Barbari Eržen.

 

V odgovoru na analizo zagotavljanja javnih telefonskih govorilnic ste zapisali, da Akos ne bo začel postopka javnega razpisa za imenovanje izvajalca storitve zagotavljanja javnih telefonskih govorilnic. Telekom je ob tem napovedal njihovo postopno umikanje. Ob tem me zanima, ali menite, da bi morala država ali regulator ob tem opraviti razpravo, na kakšen način poskrbeti za dostopnost točk, iz katerih je mogoče poklicati na številke za klice v sili? Ob vse večji uporabi mobilne in IP telefonije se postavlja tudi vprašanje, kaj storiti v primeru izpada dobave električne energije?

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve je v analizi zagotavljanja javnih telefonskih govorilnic https://www.akos-rs.si/analiza-zagotavljanja-javnih-telefonskih-govorilnic-(univerzalna-storitev) v poglavju 4.5 analizirala tudi vprašanje klica v sili. Med drugim je ugotovila, da v času, ko je Slovenijo prizadela naravna nesreča (žled), ki je v delu države za nekaj dni prekinila oskrbo z električno energijo, ni bilo opaziti povečanega števila klicev na številke za klic v sili iz javnih telefonskih govorilnic.

Analiza je bila od 28. 5. 2019 do 28. 6. 2019 v javni razpravi. Agencija je v teku javne razprave prejela samo mnenje Telekoma Slovenije, v tem obdobju pa je sama problematiko predstavila tudi Svetu za elektronske komunikacije. Glede pomembnosti govorilnic s stališča klica v sili je agencija zaprosila za mnenje tudi Upravo Republike Slovenije za zaščito in reševanje, ki se o smiselnosti ohranitve javnih telefonskih govorilnic ni izrekla ne v pozitivno ne v negativno smer.

Sedanje javne telefonske govorilnice so izvedene na analogni tehnologiji (POTS), ki jo namerava Telekom Slovenije zaradi zastarelosti v nekaj letih ugasniti. S tem bi javne telefonske govorilnice (ali druge točke za klic v sili) izgubile prednost centralnega napajanja, ki je pomembna v primeru izpada električnega napajanja ter se izenačile z rešitvami, ki temeljijo na IP fiksni tehnologiji ali na mobilni telefoniji. Operaterji mobilnih omrežij so na podlagi izkušenj izboljšali zanesljivost omrežja in sprejeli dodatne ukrepe za zagotovitev napajanja (dodatni agregati na lokacijah). Problem so tako samo dolgotrajni izpadi oskrbe z električno energijo, ki trajajo več dni, ko se uporabnikom izpraznijo baterije mobilnih telefonov. Takšni izpadi pa so po mnenju agencije izjemno redki. Agencija pri oblikovanju ukrepov na trgu upošteva načelo sorazmernosti, zato zaradi izjemno malo verjetnih dogodkov ne nalaga izvajanja predmetne storitve.

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.