Agencija odgovarja uredniku Portala PLUS Dejanu Steinbuchu.
Pripravljamo članek o najemanju izvajalca za razpis 700 MHz in izobraževanjih ter študijah, ki jih z javnimi sredstvi naroča AKOS. V ponedeljek 06.08.2018 ste na vaši spletni strani objavili tudi odgovor na naše vprašanje "Agencija je dobila strateške usmeritve Ministrstva za javno upravo (glej povezavo https://www.akos-rs.si/700-mhz--pripombe-na-predlog-izhodisc-za-razpise-frekvenc-za-mobilno-tehnologijo-ter-strateske-usmeritve-ministrstva), ki ji med drugim nalagajo podelitev frekvenc v pasu 700 MHz. Vzporedno s pripravo strategije upravljanja radiofrekvenčnega spektra je pripravljala tudi javni razpis. Za kvalitetno pripravo na postopek javnega razpisa agencija nujno potrebuje znanja, ki jih bo pridobila s sodelovanjem z zunanjimi svetovalci. Pred objavo javnega razpisa je treba ustrezno definirati oziroma doreči posamezne vsebine. V te postopke je vključena tudi zainteresirana javnost, ki se je te vsebine tičejo. Tako pripravljeni dokumenti pa se lahko uporabijo, tudi če bi bil javni razpis izveden kasneje."
V zvezi s tem nas zanima, kakšna znanja Agencija nujno potrebuje? (naštejte jih prosim) Ali so bila znanja, ki jih agencija potrebuje, jasno in nedvoumno navedena v razpisu, na osnovi katerega je Agencija izbrala izvajalca? V čem se znanja, ki jih Agencija nujno potrebuje za razpis 700 MHz, razlikujejo od znanja, ki jih je agencija pridobila ob izvedbi dražbe mobilnih frekvenc 2014 in 2015?
Vse zahteve agencije glede vsebin v zvezi z napovedano podelitvijo frekvenc v pasu 700 MHz so zapisane v javnem naročilu, dostopnem na povezavi.
Zanima nas, zakaj Agencija različnih študij, ki jih plačuje z javnimi sredstvi, javno ne objavi? Zakaj Agencija z javnim denarjem naroča študije, ki ostanejo javnosti skrite? Kako Agencija opravičuje njeno prikrivanje študij v luči zakonskih določil, ki nalagajo, da je delovanje agencije javno?
Agencija sama ali v sodelovanju z zunanjimi izvalajci pripravlja študije, analize, raziskave in poročila in številne objavlja na spletnih straneh (glej npr: https://www.akos-rs.si/porocila-in-raziskave, https://www.akos-rs.si/medijska-ucilnica, https://www.akos-rs.si/elektronski-mediji-cetrtletna-porocila, https://www.akos-rs.si/4g, https://www.akos-rs.si/raziskave-in-analize). Izjema so študije, ki jih agencija potrebuje za svoje delo in bi njihovo razkritje škodovalo izvedbi postopkov, ali pa je vsebina teh študij del dokumentov agencije.
Kako Agencija opravičuje svoje "javno delovanje", ki ji ga nalaga 205.člen ZEKom-1, če v resnici prikriva argumente, s katerimi odloča, katere pripombe na strategijo z dne 06.04.2018 so konstruktivne in katere ne?
Kot vam je agencija že odgovorila v odgovorih z dne 31. 7. 2018, z dne 5. 8. 2018 in z dne 9. 8. 2018, sta obe inačici strategije, ki ju je pripravila agencija, objavljeni. Prav tako so objavljene pripombe zainteresirane javnosti, tako da lahko vsakdo prebere vse dokumente in ugotovi, katere pripombe so bile upoštevane.