Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Glas gospodarstva: Podražitev cen posameznih storitev

Glas gospodarstva: Podražitev cen posameznih storitev

Petek, 25.11.2016

Agencija odgovarja novinarki revije Glas gospodarstva Anji Zupanc.

 

Cene življenjskih potrebščin so se v zadnjih 12-ih mesecih znižale za 0,2 %, kar je predvsem posledica znižanja cen blaga (-1 %), medtem ko so se cene storitev povečale za 1,4 % in so se močneje začele krepiti od aprila naprej. Najbolj so se podražile cene prenočevanja v hotelih (+11,8 %), katerim so sledile višje cene drugih storitev (+5 %), telefonskih in internetnih storitev (+4,3 %), odvoza smeti (+3,3 %), kulturnih storitev (+3,0 %), zavarovanj (+1,8 %) in najemnin (+1,7 %). Na strani padcev je izstopala nižja cena tekočih goriv (-16,3 %), daljinskega ogrevanja (-7,3 %) in plina (-4,8 %). Višja cena goriv ter tudi nekaterih pomembnih surovin v industriji (aluminij, železova ruda) obetajo, da bo prispevek h gibanju cen v bodoče pozitiven. Tudi optimizem v storitvenih dejavnostih in visoka pričakovanja o prihodnjem pričakovanju obetajo, da se bo stopnja inflacije v 2017 dvignila na 1,6 %, decembra 2017 pa bodo cene medletno višje za 2 %. Prosimo vas, če lahko kot sogovorniki podate svojo oceno o razlogih za to podražitev? Zakaj cene komunikacij naraščajo?

 

Žal ne vemo, katere telefonske in internetne storitve in na kakšen način so le-te zajete v košarico življenjskih potrebščin. Prav tako, žal, ne vemo, na kakšen način se spremlja gibanje njihovih cen. Zaradi slednjega težko komentiramo, zakaj so se cene telefonskih in internetnih storitev v zadnjih 12-ih mesecih povečale za 4,3 %.


Ob navedenemu pojasnjujemo, da agencija regulira le en maloprodajni trg, in sicer upoštevni trg 1 -  Dostop do javnega omrežja na fiksni lokaciji (maloprodajni trg), kjer je družbi Telekom Slovenije d.d. z odločbo, 38244-1/2013/3 z dne 17. 4. 2013 med drugim naložena tudi obveznost regulacije maloprodajnih storitev.

 

V okviru te obveznosti je družba Telekom Slovenije d.d. omejena pri oblikovanju mesečnih naročnin za fiksne telefonske priključke (PSTN, ISDN BA, ISDN PA in IP telefonski priključek), in sicer je določena prepoved zaračunavanja prekomernih cen po metodi cenovne kapice »inflacija - x«, katere izračun je po enačbi: nova cena = cena x (inflacija (v %) - X (v %)), kot je prikazano v spodnji tabeli. Inflacijo za posamezno obdobje predstavlja indeks cen življenjskih potrebščin za posamezno obdobje, X pa predstavlja faktor učinkovitosti, ki od leta 2014 dalje znaša največ -0,25%. Telekom Slovenije d.d. mora tako zagotavljati, da cene določene storitve v posameznem letu ne presežejo stopnje inflacije, zmanjšane za faktor “X”.

 

Indeks – Indeks cen življenjskih potrebščin

 

Maloprodajnih cen dostopa do internetnih storitev pa agencija ne regulira in tako nima direktnega vpliva na oblikovanje cen. Slednje izhajajo iz gibanja tržnih razmer na maloprodajnem nivoju.

 

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.