Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Finance: spremembe pogojev poslovanja

Finance: spremembe pogojev poslovanja

Četrtek, 22.03.2018

Agencija odgovarja novinarki Financ: Vanji Tekavec

 

Izhodiščno vprašanje: Ali mobilni operater lahko enostransko spremeni pogoje poslovanja in kaj lahko stori posameznik (uporabnik), če se s podražitvijo na strinja – ali lahko temu oporeka, če da, kam naj se obrne oziroma, kako naj se tega vprašanja loti? In seveda - kakšne so njegove pravice – ali lahko od pogodbe odstopi in če da, kaj vse to potegne za seboj?

Glede na veljavno zakonodajo operaterji lahko enostransko spreminjanjajo pogoje naročniškega razmerja. Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1) namreč dopušča enostranske posege operaterja v pogodbeni odnos (npr. sprememba cene, obsega in kakovosti storitev), vendar je pred tem o vsaki spremembi pogojev, določenih v naročniški pogodbi, dolžan obvestiti naročnike najmanj 30 dni pred predlagano uveljavitvijo sprememb. Pri tem morajo biti naročniki obveščeni, da imajo v istem roku (t.j. 30 dni od obvestitve) pravico brez odpovednega roka, brez plačila stroškov prekinitve naročniškega razmerja in brez pogodbene kazni odstopiti od naročniške pogodbe, če se s predlaganimi spremembami ne strinjajo. Slednje izjemoma ne velja, če je sprememba pogojev, določenih v naročniški pogodbi, potrebna zaradi uskladitve z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1) oziroma na njegovi podlagi sprejetimi predpisi. Na kakšen način lahko naročnik odstopi od naročniške pogodbe, pa je zapisano v splošnih pogojih posameznega operaterja (npr. lastnoročno podpisana izjava, elektronsko sporočilo ipd.). Obliko in način objave obvestila o spremembi pogojev, določenih v naročniški pogodbi, je agencija podrobneje uredila s Splošnim aktom o obliki in načinu objave obvestila o spremembi pogojev iz naročniške pogodbe (glej: http://www.akos-rs.si/podzakonski-akti).

Pri tem opozarjamo, da skladno z ZEKom-1 navedeno ne vpliva in ne posega v zapadle in neplačane obveznosti naročnikov ter v obveznosti izpolnitve pogodbeno dogovorjenih obveznosti naročnikov. Med pogodbeno dogovorjene obveznosti pa spada tudi plačilo morebitnih ob sklenitvi vezave pridobljenih ugodnosti (npr. subvencionirana terminalska oprema, popust pri naročnini, ipd.). V tem primeru ima naročnik, ki je ob sklenitvi naročniškega razmerja prejel terminalsko opremo po akcijski ceni, možnost izbrati, ali bo operaterju povrnil znesek, ki ustreza sorazmernemu delu celotne vrednosti prejete terminalske opreme in prejeto terminalsko opremo obdržal, ali pa bo vrnil terminalsko opremo v stanju, v kakršnem mu je bila izročena, in plačal uporabnino za čas uporabe terminalske opreme, operater pa mu bo vrnil kupnino.


Od naročnikov je odvisno, ali bodo kljub napovedanim spremembam ostali naročniki ali pa bodo na podlagi zgoraj navedenih določb odstopili od naročniške pogodbe. Če se naročnik odloči, da bo kljub napovedanim spremembam ostal še naprej naročnik istega operaterja, potem ga spremenjeni pogoji poslovanja z njihovo uveljavitvijo zavezujejo.
 

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.