Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Finance: reklamacija računa

Finance: reklamacija računa

Torek, 13.05.2014

Agencija odgovarja novinarju Mitji Iršiču.

 

Ali ima Telekom podlago, da od naročnika zahteva t.i. razčlenjen račun?

 

Operater pravne podlage, da od naročnika zahteva razčlenjen račun, nima, saj sam razpolaga z razčlenjenim računom in z vsemi podatki. Agencija ni zasledila, da bi bila to stalna praksa Telekoma Slovenije. Obstaja pa možnost, da je naročnik dobil visok račun in je sam zahteval razčlenjeni račun, da bi preveril, katere odhodne storitve je uporabljal in koliko. Same postavke in njih višina pa so razvidne že v osnovni obliki računa. To pomeni, da za reklamacijo ni potreben razčlenjen račun.
 

Kakšne možnosti ima stranka v postopku reklamacije - ali je prisiljen plačati "nesporni del", računa. Kaj v primeru, da ne ve zagotovo katere predpostavke so nesporne in katere ne.
 

V primeru, da končni uporabnik reklamira račun pred operaterjem oziroma vloži predlog za rešitev spora pred AKOS, mu ni treba plačati celotnega računa, temveč le tisti del računa, ki je nesporen. Operater mu zaradi takega "neplačila" ne sme omejiti storitev.

Če je sporen celotni račun (ponavadi je to prvi račun po sklenitvi naročniškega razmerja), potem ne plača nič. V primeru, da gre za dalj časa trajajoče naročniško razmerje, naročnik ve, kaj je nesporno: naročnina in ostale storitve iz računa, za katere ve, da jih je porabil in niso sporne. Ostale storitve odšteje. Nesporni del je treba plačati zato, da mu operater ne omeji storitev, sama reklamacija in pravica do reklamacije pa ni vezana na plačilo.

Postopanje naročnika v primeru nestrinjanja z računom urejajo Splošni pogoji Telekoma Slovenije. Ti med drugim določajo:

Če naročnik na podlagi tega poglavja vloži ugovor oziroma predlaga rešitev spora, Telekom Slovenije do končne rešitve spora oziroma do dokončne odločitve agencije zaradi neplačila obveznosti ne bo omejil dostopa do svojih storitev ali naročnika odklopil ter prekinil naročniške pogodbe, iz razloga, ki je predmet tega spora in če naročnik v roku poravna nesporni del reklamiranega računa ali znesek, ki ustreza povprečni vrednosti zadnjih treh nespornih računov.
 

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.