Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Finance: pomen razvezane krajevne zanke za konkurenco

Finance: pomen razvezane krajevne zanke za konkurenco

Sreda, 13.06.2012

Agencija odgovarja novinarki Tanji Smrekar.

 

Kakšen je po oceni APEK trenutno pomen razvezane krajevne zanke za konkurenco na slovenskem trgu? Kaj bi za slovenski trg pomenila deregulacija pasivnega dostopa do krajevne zanke? Ker glede na zakonske roke za izvedbo analize upoštevnega trga številka 4 slednjo verjetno že pripravljate, kakšna je vaša strategija na tem področju: okrepitev regulative, ohranitev regulative, morda opuščanje regulative? Kaj bi okrepitev regulative pomenila po vaši oceni v praksi? APEK verjetno glede na velike naložbe operaterjev v dostopovna omrežja razpolaga z analizo stroškov in koristi razvezave lokalnega omrežja. Kaj regulacija oziroma odsotnost regulacije v praksi pomeni za Telekom in kaj za alternativne operaterje, zlasti s finančnega vidika? Predvsem me zanima za tiste alternativne ponudnike, ki so sami investirali v lastno aktivno opremo in skupne lokacije na lokalnem nivoju. Kako boste zagotovili enako ali višjo raven infrastrukturne konkurence na lokalnem nivoju, ki je sicer temelj regulativnega paketa EU? Kako nameravate zagotoviti, da Telekom zlasti s premajhno razliko med veleprodajnimi in maloprodajnimi cenami ne bo omejeval konkurence? Ste že preverili kredibilnost izračuna škarij cen, ki vam ga je moral v zvezi z razvezavo optične zanke do 31.5. poslati Telekom?


Agencija za pošto in elektronske komunikacije (Apek) pripravlja pregled analiz upoštevnih trgov, na katere se nanašajo vaša vprašanja, ki je obenem uvod v nove analize upoštevnih trgov. Namen je ugotoviti stanje na trgu in morebitno potrebo po regulatornih ukrepih. Pri tem Apek pregleduje tudi najboljšo evropsko prakso zadnjih let in najnovejše trende na področju regulacije telekomunikacijskih sistemov. Rezultati tega pregleda bodo na voljo javnosti predvidoma jeseni. Do tedaj oziroma dokler ne pridejo nove analize upoštevnih trgov v javno obravnavo, jih ne moremo komentirati.

Kako trenutno poteka nadzor nad regulativnimi ukrepi APEK na trgih 4 in 5? Lahko potrdite, da se je Telekom držal vseh obveznosti, ki so mu bile z odločbami iz leta 2011 naložene na teh trgih? Če to ni tako: ali se utegne to odraziti na strožjih ukrepih, na primer kot je funkcijska ločitev Telekomove maloprodaje in omrežja, kot to predvideva ZEKom?


Aktivnosti nadzora potekajo v skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom), zato jih ne moremo komentirati.

Po zakonu funkcijska ločitev ni instrument nadzora, temveč predhodnega urejanja, če nobena druga obveznost ne bi zagotovila konkurenčnega okolja. Možni ukrepi uporabljeni v postopkih inšpekcijskega nadzora so pozivi za odpravo nepravilnosti, ureditvene odločbe ter uvedba prekrškovnih postopkov.

Stroka omenja tehnologiji vectoring in GPON kot morebitni oviri za razvezavo lokalnega omrežja. Se APEK enakopravno posvetuje z vsemi relevantnimi operaterji in evropskimi proizvajalci opreme, da bi našel take rešitve za implementacijo teh tehnologij, ki bodo kompatibilne z razvezavo lokalnega omrežja? S katerimi?


Apek se je po ZEKom dolžan posvetovati z zainteresiranimi javnostmi, kamor spadajo tako relevantni operaterji, kot tudi proizvajalci opreme, če se tega mehanizma (javnih posvetovanj) poslužijo.

Ali skladno s Priporočilom Evropske komisije o omrežjih naslednje generacije (tako imenovani NGA) in Priporočilom o upoštevnih trgih, primernih za ex ante regulacijo, sploh obstajajo možnosti za deregulacijo bakrenih in/ali optičnih dostopovnih omrežij?


Ali je na nekem upoštevnem trgu razvita učinkovita konkurenca  in je zato primeren za deregulacijo se ugotavlja v poglobljenih analizah upoštevnih trgov. Apek namerava konec leta začeti tudi projekt z delovnim naslovom Strategija in regulacija omrežij naslednje generacije (NGA), ki bo osnova udejanjanja zahtev Digitalne Agende 2020 in prispevek Apeka k Strategiji razvoja informacijske družbe, ki jo pripravlja ministrstvo. Kot pripravo na to pomembno nalogo smo začeli z organizacijo delavnic, na katere vabimo vrhunske tuje strokovnjake.

Naj ob tem še poudarimo, da je do nadaljnjega prioritetna naloga Apeka priprava strokovnih izhodišč za razpis frekvenc za LTE, zato se bodo druge naloge na področju telekomunikacij izvajale z okrnjenim številom kadrov.
 

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.