Agencija odgovarja novinarju Blažu Petkoviču.
Ali so trenutno na voljo proste frekvence z nacionalno pokritostjo? Na kakšen način lahko danes novoustanovljena radijska postaja doseže nacionalno pokritost?
Če je mišljen FM radio (analogna zvokovna radiodifuzija), potem je odgovor negativen. Večina frekvenc za FM radio je že podeljenih.
Nacionalno pokrivanje je možno doseči na drugih platformah, denimo v omrežjih kabelskih in drugih operaterjev ali z internetnim radiem.
Novoustanovljena radijska postaja bo lahko dosegla nacionalno pokritost ob vzpostavitvi nacionalnega omrežja za digitalni radio (T-DAB). Agencija že izvaja postopke za podelitev frekvence za prvo tako omrežje (radijski multipleks).
Za kakšne frekvence se lahko danes poteguje novoustanovljena radijska postaja? Kdaj bo potekala dražba oziroma razpis za nove frekvence in katere bodo na voljo?
Kot rečeno, večina frekvenc za FM radio je že podeljenih. Agencija sicer že od sredine leta 2013 pripravlja razpis za nabor prostih FM frekvenc, ki pa ne pokrivajo zelo velikih območij. V drugi polovici leta 2013 je agencija oblikovala dokument z analizo radijske ponudbe v Republiki Sloveniji in oceno možnosti za njen razvoj v okviru priložnosti in omejitev analognega radia. Iz nabora razpoložljivih frekvenc, ki je bil vzorčno predstavljen javnosti ob javnem posvetovanju, je agencija februarja 2014 izbrala 36 radijskih frekvenc z najboljšim potencialom in ustreznih tehničnih lastnosti, ter jih razdelila na tri enako velike dele, pri čemer je predvidela tudi tri faze razpisa FM-frekvenc: za lokalne radijske programe, za specializirane radijske programe in za komercialne radijske programe. Pri določanju njihove namembnosti je agencija upoštevala v dokumentu predlagana načela za oblikovanje javnih razpisov, ki izhajajo iz ugotovitev analiz, prispevkov zainteresirane javnosti, predlogov Sveta za radiodifuzijo in njenih lastnih ocen. Prvo fazo javnih razpisov naj bi predstavljale FM-frekvence za lokalne radijske programe. Gradivo za uvedbo javnega razpisa je agencija pripravila spomladi 2014, vendar se je razpis ustavil zaradi kompetenčnega spora s Svetom za radiodifuzijo (SRDF). Več o kompetenčnem sporu dobite na povezavi.
Ali je na obstoječih multipleksih dovolj prostora za umestitev novoustanovljene televizije?
Da.
Kakšni so pogoji, da postane novoustanovljena komercialna televizija del multipleksa?
Za gostovanje na multipleksu mora izdajatelj televizijskega programa pridobiti pravico na javnem razpisu. Po izdani odločbi (pridobljeni pravici) mora v treh mesecih skleniti pogodbo z operaterjem multipleksa.
Kako izdajatelji nove televizije oziroma radia pridobijo dovoljenje za opravljanje televizijske oziroma radijske dejavnosti? Kaj vse morajo agenciji predložiti?
Izdajatelj televizijskega programa lahko tega razširja po pridobitvi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti (v nadaljevanju: dovoljenje), ki ga izda agencija na vlogo izdajatelja televizijskega programa. Za pridobitev dovoljenja mora vložnik vloge izpolnjevati dva pogoja: imeti mora registrirano televizijsko dejavnost in pridobiti odločbo Ministrstva za kulturo o vpisu televizijskega programa v razvid medijev. Pred izdajo dovoljenja pa mora mnenje podati tudi Svet za radiodifuzijo.
Vloga za pridobitev dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti mora vsebovati:
-
podatke o izdajatelju radijskega ali televizijskega programa: ime vložnika, sedež oz. naslov vložnika, navedbo zakonitega zastopnika ali morebitnega pooblaščenca, matična številka,
-
navedbo dejavnosti, ki jo namerava izvajati,
-
ime radijskega oziroma televizijskega programa, ki ga bo izdajatelj razširjal s svojo dejavnostjo,
-
izpolnjen obrazec o osnovnih programskih zahtevah, ki jih izdajatelj upošteva pri razširjanju programa.
Agencija mora izdati odločbo in jo vročiti izdajatelju najkasneje v dveh mesecih od dneva, ko je prejela popolno vlogo. Če želi nek izdajatelj razširjati več programov, mora pridobiti dovoljenje za vsak program posebej. Za te postopke izdajatelju ni treba plačati upravnih taks.