Agencija odgovarja novinarju Tomažu Modicu.
Koliko in katere postopke je AKOS v letu 2014 vodil proti izdajateljem, povezanim v mrežo Radio 1 in Antena?
Na področju regulacije vsebin je agencija proti izdajateljem, ki so povezani v mreži Radio1 in Radio Antena, v letu 2015 skupaj vodila in zaključila 8 postopkov.
En postopek je agencija vodila in zaključila proti izdajateljem programov Radio Antena Maribor, Radio Antena Gorenjska, Radio Antena Ljubljana (obravnavani skupaj v enem postopku) ter en postopek proti izdajateljem programov Radio 1 Obala; ENA KP, Radio 1 Krvavec; ENA KR, Radio 1 107,0; ENA LJ (obravnavani skupaj v enem postopku). Po en postopek je vodila proti izdajateljem programov Radio Antena Velenje, Radio Antena Celje, Radio Antena Gorenjska in Radio Antena Maribor, Radio Goldi-Savinjski val (danes Radio 1 Savinjska; ENA SAV) in Radio Grom (danes Radio 1 Ptuj; ENA PTUJ). Agencija je v letu 2014 vodila nadzorne postopke tudi proti izdajatelju programa Radio Radio, ki je konec leta 2014 vstopil v radijsko mrežo Radio1, v času nadzora pa še ni bil v mreži.
V vseh navedenih primerih je agencija izvajala nadzore dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti, pri čemer je v prvih dveh postopkih (postopka, v katerih je več programov obravnavanih skupaj) nadzirala mrežni del programa.
Agencija želi ob tem poudariti, da imajo komercialne radijske postaje pomembno vlogo v slovenskem medijskem prostoru, vendar morajo tako izdajatelji kot agencija spoštovati veljavno zakonodajo.
Koliko jih je zaključil? Kolikšne globe oziroma sankcije jim je odmeril?
Agencija je zaključila vse zgoraj omenjene postopke.V primeru proti izdajateljem programov Radio 1 Obala; ENA KP, Radio 1 Krvavec; ENA KR, Radio 1 107,0; ENA LJ, ki so bili obravnavani skupaj v enem postopku, je agencija izrekla začasni preklic dovoljenj za izvajanje radijskih dejavnosti. Enak ukrep je izrekla v primeru nadzora proti izdajatelju programa Radio Radio. V postopku proti izdajateljem programov Radio Antena Maribor, Radio Antena Gorenjska, Radio Antena Ljubljana, ki so bili obravnavani skupaj v enem postopku, je agencija izdala odločbo, s katero je izdajateljem naložila odpravo nepravilnosti v roku enega meseca. V vseh preostalih postopkih agencija ni ugotovila kršitev dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti, zato je postopke s sklepi ustavila.
Vsi omenjeni in ostali izdani akti (odločbe ali sklepi) in iz njih izhajajoče ugotovitve so dostopni tudi na spletni povezavi agencije.
Agencija ni izrekla nobene globe za ugotovljene kršitve, saj v Zakonu o medijih globe za kršitve dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti niso predpisane. V primeru ugotovljenih kršitev v radijskih programih je agencija dolžna izvajati sankcioniranje v treh postopkovnih korakih. V prvem koraku je dolžna izdajatelja opozoriti in mu odrediti rok za odpravo nepravilnosti. V drugem koraku, to je po poteku roka za odpravo nepravilnosti iz prve odločbe, agencija preveri, ali so bile nepravilnosti odpravljene. V kolikor nepravilnosti niso bile odpravljene, agencija začasno prekliče dovoljenje za izvajanje radijske dejavnosti v določenem časovnem intervalu. V zadnjem koraku, po poteku roka za odpravo nepravilnosti iz druge odločbe, agencija ponovno preveri, ali so bile nepravilnosti odpravljene. V kolikor nepravilnosti niso bile odpravljene, agencija razveljavi dovoljenje za izvajanje radijske dejavnosti.
Kaj se je zgodilo, ko ste jim preklicali dovoljenja za izvajanje radijske dejavnosti? Kako se je to odražalo v praksi? Od kdaj do kdaj je trajala prepoved?
V primerih, ko je agenija izrekla začasen preklic dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti, je preklic začel veljati 30. dan po vročitvi odločbe od 00.00 do 02.00 ure, ko je bilo prepovedano razširjanje radijskih programov. Izdajatelji so odločbe agencije spoštovali in sankcijo izvedli. So pa odločbo o začasnem preklicu dovoljenj spodbijali na sodišču, a so bili pri tem neuspešni.
Po izdaji odločbe, s katero je agencija začasno preklicala dovoljenja za opravljanje radijske dejavnosti, so izdajatelji radijskih programov, ki se združujejo v radijsko mrežo Radio 1, po pooblaščencu vložili predloge za spremembo dovoljenj za vse programe (takrat je bilo v mreži skupaj 17 programov). Agencija je skladno z Zakonom o medijih izdala nova dovoljenja in posledično tudi Odločbe o dodelitvi radijskih frekvenc (ODRF). Praktično sočasno so vloge za spremembo dovoljenj (in posledično ODRF) vložili tudi izdajatelji programov, ki so povezani v radijskih mrežah Radio Center in Radio Antena. Agencija je pred spremembami ODRF izdajateljem predstavila lastne analize v zvezi RDS sistemom identifikacije in jih tudi obvestila o težavah, ki se bodo najverjetneje pojavile ob spremembi ODRF. Dejstvo namreč je, da so ODRF odraz dovoljenj o opravljanju radijske dejavnosti, kar pa za sabo potegne obvezno preklapljanje RDS identifikacije, ko se oddaja matični program, in ko se oddaja mrežni program. To pa v določenih primerih lahko povzroči težave, ki jih poslušalci zaznajo. Agencija se zaveda, da to lahko povzroča nezadovoljstvo tudi pri izdajateljih radijskih programov, vendar boljše rešitve za ureditev RDS identifikacije, ki bi bil v skladu z veljavno zakonodajo, ne pozna in tudi od izdajateljev takšnega predloga ni prejela.
Po izdaji novih ODRF je agencija začela s sistematičnim nadzorom RDS identifikacije radijskih mrež. Odločbe, izdane v inšpekcijskem in prekškovnem nadzoru RF spektra, so objavljene na spletni strani agencije.