Agencija odgovarja novinarju Tomažu Modicu.
Drži, da je Apek nedavno naročil prenovo portala, na podlagi katere bi bilo možno primerjati ponudbe različnih operaterjev? Kaj vse je še obsegal projekt? Zakaj je orodje za primerjavo med paketi najprej delovalo, nato pa je bilo umaknjeno? Je prišlo še do kakšnih drugih težav pri novi funkcionalnosti portala?
Agencija se je odločila za prenovo portala komuniciraj.eu, ker stari portal ni omogočal enostavnega načina vnašanja vseh ponudb operaterjev elektronskih komunikacij, kot tudi ni omogočal realne primerjave med posameznimi ponudbami. Poleg tega je bil portal neprijazen do uporabnikov, nepregleden in ni omogočal enostavnega in učinkovitega pregleda elektronskih komunikacijskih storitev.
S prenovo portala je agencija uvedla novo funkcionalnost meritev hitrosti povezave, hkrati pa je ohranila glavno lastnost portala, to je seznam vseh operaterjev in njihove ponudbe. Velik del portala je skrit javnosti in vsebuje namenski grafični vmesnik preko katerega operaterji vnašajo svoje podatke, vključno s svojo ponudbo (mobilna/stacionarna telefonija, internetni dostop, gostovanje, mednarodni klici, televizija). Agencija je ugotovila, da ne more zagotoviti zanesljive primerjave ponudbe med paketi operaterjev, saj operaterji svoje ponudbe vseskozi inovativno spreminjajo, zato med njimi praktično ni skupnega imenovalca. Storitve so največkrat združene v pakete, imajo različne pogoje izračuna stroškov (sekundni/minutni interval, nočne/dnevne tarife, vključene količine za vse storitve v paket, klici v druga omrežja …). Četudi bi vseskozi popravljali algoritme in kodo aplikacije, kar bi bilo finančno zelo potratno, bi lahko ob primerjavi in razvrščanju prišlo do nenamernega zavajanja uporabnikov, česar pa si agencija ne more privoščiti.
Komu ste zaupali prenovo in koliko ste mu plačali?
Projekt je bil razdeljen na dva dela. Prvi je zajemal analizo in načrtovanje, drugi pa je bila sama izdelava portala. Za prvi del, ki je bil ocenjen na cca 20.000 EUR, je agencija na podlagi prejetih ponudb izbrala podjetje Domenca d.o.o. Drugi del je bil predmet javnega naročila z objavo na portalu javnih naročil. Ocenjena vrednost je bila 60.000 EUR. Izbrani izvajalec je bilo podjetje Domenca d.o.o., ki je edino podalo v vseh pogledih popolno, pravočasno in sprejemljivo ponudbo. Za oba dela skupaj je agencija plačala približno 70. 000 EUR (skupaj z DDV).
Kako odgovarjate na očitke, da gre pri prenovi portala za neracionalno porabljena sredstva agencije?
Kot je pojasnjeno zgoraj, se je agencija obnašala racionalno, saj se je odločila, da na tem področju ne bo ustvarjala novih stroškov oziroma jih povečevala. Celoten postopek je bil izveden transparentno.
Kdo je bil odgovoren za projekt in kdo ga je naročil? Je bil to direktor Apeka?
Skladno z zakonodajo vse pogodbe v imenu agencije podpisuje direktor agencije. Odločitev za prenovo portala je sprejel nekdanji v.d. direktor agencije Miha Krišelj, portal pa je bil objavljen za časa sedanjega direktorja.
Boste zaradi celotne zadeve morebiti sprožili postopke ugotavljanja odgovornosti?
Agencija nima podatkov, na podlagi katerih bi v tem primeru ugotavljala disciplinsko odgovornost koga od zaposlenih na agenciji.