Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Dnevnik: obračunavanje mobilnih klicev

Dnevnik: obračunavanje mobilnih klicev

Sreda, 23.04.2014

Agencija odgovarja novinarju Tomažu Modicu.

 

Ali imajo operaterji proste roke pri določanju maloprodajnih cen mobilne telefonije?

 

Agencija ne regulira maloprodajnih cen. Te določajo operaterji sami v skladu s svojo poslovno politiko, uporabniki pa lahko na konkurenčnem trgu izmed večih ponudnikov izberejo tistega, katerega ponudba jim kvalitativno in cenovno najbolj ustreza.  Izjema so maloprodajne cene gostovanja v tujini, ki jih za vse EU operaterje predpisuje Uredba Evropske komisije in so zakonsko določene.

Kako agencija spremlja in nadzoruje spremembe cenovnih pogojev, predvsem obračunskega intervala?

 

Na podlagi ZEKom-1 agencija nima pristojnosti nadzirati ali regulirati oz. določati obračunskega intervala, temveč je to v diskreciji posameznega operaterja, ki obračunski interval določi v svojih splošnih pogojih ali v ceniku.  

Glede na to, da so največji trije operaterji na slovenskem trgu spremenili način obračunavanja mobilnih klicev na 60/60, kako to komentirate? Kako je to primerljivo z drugimi evropskimi državami?

 

Agencija nima podatkov, kakšne obračunske intervale uporabljajo operaterji v tujini. Ker obračunski interval ni predmet zakonskega urejanja oz. regulatornih pristojnosti agencije, sprememb ne moremo komentirati.

Ali ste dobili kakšne pritožbe v zvezi s tem in kako so bile rešene?

 

Ne, končni uporabniki so se na agencijo obrnili zgolj po pojasnilo, ali je sprememba dopustna in kakšne so njihove pravice, če se z načrtovanimi spremembami ne strinjajo.

S 1. majem Telekom Slovenije uvaja posebno pristojbino za prekinitev naročniškega razmerja v višini 12 evrov. Ali je to dovoljeno glede na veljavno zakonodajo?

 

Načeloma lahko operater enostransko spreminja vsebino naročniškega razmerja, pod pogojem, da 30 dni pred spremembo obvesti končne uporabnike in jim omogoči, da brez pogodbene kazni odstopijo od naročniške pogodbe (129. člena ZEKom-1). Vendar je agencija skozi svojo prakso v okviru reševanja uporabniških sporov zavzela strogo stališče glede spreminjanja pogojev naročniškega razmerja: po sklenitvi pogodbe s posameznim naročnikom sme operater zanj spremeniti le že dogovorjene pogoje (npr. zvišati prej določen ceno, ali pa spremeniti prej že določen obračunski interval), ne sme pa naknadno dodajati povsem novih sestavin v pogodbeno razmerje. V takem primeru agencija v okviru reševanja uporabniškega spora upošteva le tista določila SP, ki so obstajala v času, ko je dotični uporabnik sklenil pogodbo, novih (dodatnih) določil pa ne upošteva.  

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.