Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Dnevnik: gostovanje v EU

Dnevnik: gostovanje v EU

Ponedeljek, 04.06.2012

Agencija odgovarja novinarju Janu Konečniku.

 

Pošiljam moj dopis podjetju Simobil, glede na visoke cene pogovora na poti v Avstrijo in Nemčijo: "9. maja 2012 sem potoval v Avstrijo in Nemčijo, po prehodu meje sem dobil sporočilo iz številke 9458 za cene operaterja A1 (klic v SLO 70 centov, dohodni 35 centov, SMS 13 centov). Po prehodu nemške meje sem dobil cene za E-plus, Vodafone DE, T-Mobile in O2 nemčija, enake (klic v SLO 1,50 evra, dohodni 0,75 evra in SMS 0,35 evra) …" Od naročniškega sektorja Simobil-a dobil naslednji odgovor: "sporočamo vam, da smo pri pregledu podatkov ugotovili, da imate na številki 041****** vklopljeno opcijo Vodafone EUROCALL, zato za vas veljajo cene po tarifi Eurocall in ne po osnovno nastavljeni tarifi Vodafone World.

Ali na območju EU torej ne veljajo določene maksimalne cene za vse uporabnike iz držav EU, ki so nižje od zgoraj navedenih?


Znotraj EU veljajo cene gostovanja tako, kot jih določa Uredba o gostovanju. Trenutno velja, da odhodni klic ne sme biti dražji od 35 centov (+DDV) za minuto, dohodni klic ne višji od 11 centov (+DDV) za minuto in cena SMS ne višja od 11 centov (+DDV). Prenos podatkov do sedaj ni bil reguliran, bo pa od 1.7.2012 dalje. Vendar pa uredba hkrati omogoča, da se operater in uporabnik dogovorita za drugačne tarife (3. in 4. odstavek 4. člena uredbe) in potem do preklica s strani uporabnika veljajo te tarife (uporabnik lahko kadarkoli preide na evrotarifo).

Zakaj lahko pride do teh anomalij ali je to nezakonito?


Kot je pojasnjeno v zgornjem odgovoru, takšna praksa ni nezakonita.

Ali je operater dolžan uporabnikom sporočiti, da imajo vklopljene različne opcije, kar pomeni v tujini potem tudi različne cene?


Operater je uporabnika dolžan brezplačno in brez odlašanja seznaniti preko sporočilne storitve (t.i. SMS) s cenami roaminga (6. člen uredbe). Uredba operaterju eksplicitno ne nalaga, da bi moral uporabnika posebej seznaniti tudi s tem, kakšno tarifo (opcijo) ima uporabnik vklopljeno.

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.