Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Delo: preoblikovanje pošte Kresnice

Delo: preoblikovanje pošte Kresnice

Torek, 27.02.2018

Agencija odgovarja novinarju Dela Bojanu Rajšku.

 

Ali je AKOS morda že izdala soglasje Pošti Slovenije k preoblikovanju pošte 1281 Kresnice v t. i. pismonoško pošto? Kdaj boste o tem razpravljali?

Agencija ni prejela vloge Pošte Slovenije, d. o. o. za izdajo soglasja bodisi za zaprtje bodisi za preoblikovanje pošte 1281 Kresnice v drugo obliko kontaktne točke, zato v tej zvezi pred agencijo niti ne teče upravni postopek niti karkšnakoli »razprava«.

Kateri so glavni razlogi, da AKOS izda soglasje Pošti k takemu preoblikovanju? Ali je morda pogoj, da se tako soglasje ne izda, število prebivalcev, ki so vezani na pošto? Ali AKOS pri morebitni neizdaji soglasja upošteva mnenje občine oziroma občin in krajevnih skupnosti?

V postopkih predlaganega preoblikovanja ali zaprtja pošt je pristojnost agencije omejena na ugotavljanje, ali bo v primeru predlaganega  preoblikovanja ali zaprtja še zagotovljeno ustrezno število kontaktnih točk, pri čemer so kontaktne točke lahko organizirane kot pošta, pogodbena pošta ali posebna organizacijska oblika točke za stike.

Izvajalec univerzalne poštne storitve izpolni zahtevo glede gostote omrežja, če sta izpolnjena dva pogoja:

  • v vsaki občini na ozemlju Republike Slovenije mora biti najmanj ena kontaktna točka, ki je organizirana kot pošta ali pogodbena pošta,
  • za 95 % prebivalcev Republike Slovenije zračna razdalja do najbližje pošte ali pogodbene pošte ne sme presegati 4,5 kilometra.

Če sta oba pogoja izpolnjena in je vloga popolna, agencija izda soglasje za predlagano preoblikovanje oziroma zaprtje kontaktne točke. Obenem zakonodaja omogoča izvajalcu univerzalne poštne storitve, da z analizo razumnih potreb uporabnikov poštnih storitev, ki temelji na letnem merjenju števila obiskov in števila izvedenih storitev na kontaktni točki, ki je edina pošta ali pogodbena pošta v občini, dokaže, da bi bilo razumnim potrebam uporabnikov poštnih storitev zadoščeno tudi v primeru preoblikovanja kontaktne točke v drugo organizacijsko obliko (npr. v premično kontaktno točko). Kljub preoblikovanju pa ne sme zračna razdalja za 95 % prebivalcev Republike Slovenije do najbližje pošte ali pogodbene pošte presegati 4,5 km.

Pošta Slovenije, d. o. o. mora kot izvajalka univerzalne poštne storitve vsaki vlogi za preoblikovanje ali zaprtje kontaktne točke priložiti tudi mnenje lokalne skupnosti. Gre za obvezno sestavino vloge, pri čemer Pošta Slovenije, d. o. o. na (bodisi pritrdilno bodisi odklonilno) mnenje lokalne skupnosti ni vezana. Namen zahteve po predložitvi mnenja lokalne skupnosti je v tem, da je Pošta Slovenije, d. o. o. tudi formalno zavezana z lokalno skupnostjo vzpostaviti komunikacijo in si prizadevati poiskati rešitev, ki bi v največji meri upoštevala razumne potrebe uporabnikov poštnih storitev v lokalnem okolju, obenem pa bi Pošti Slovenije, d. o. o. omogočala finančno vzdržno izvajanje univerzalne poštne storitve.

Več o tej tematiki lahko preberete na priloženi povezavi:  http://www.akos-rs.si/preoblikovanje-postnega-omrezja

Za katere pošte v Sloveniji AKOS ni izdala soglasja Pošti Slovenije k preoblikovanju v t. i. pismonoško pošto?

V kolikor so izpolnjene zahteve iz Splošnega akta o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve, agencija mora izdati soglasje za zaprtje ali preoblikovanje pošte. Drugačna odločitev agencije bi bila nezakonita. Doslej agencija ni prejela zahtevka Pošte Slovenije, d. o. o. za zaprtje ali preoblikovanje pošte, ki bi bil neutemeljen oz. v nasprotju z navedeno zakonodajo.
 

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.