Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Delo: poštne storitve

Delo: poštne storitve

Petek, 29.08.2014

Agencija odgovarja novinarki Suzani Kos.

 

Zapisali ste, da je v lanskem letu 18 izvajalcev opravljalo poštne storitve, zanima me kdo so to in kakšen je tržni delež, ali delujejo na vsem območju države?

Trenutno je v evidenci AKOS 19 izvajalcev poštnih storitev, od katerih je 6 družb, ki so izvajalke t. i. zamenljivih storitev. To so:

  • Cetis d.d.,
  • Cetis direkt d.o.o.,
  • EPPS d.o.o.,
  • Informatika d.o.o.,
  • Kro d.o.o.,
  • Maksmail d.o.o.

V letu 2013 so izvajalci zamenljivih storitev prenesli cca 27 milijonov pisem (preko dostopa do omrežja Pošte Slovenije). Za primerjavo Pošta Slovenije je prenesla cca 164 milijonov standardnih in navadnih pisem. Izvajalci zamenljivih storitev sprejemajo pošiljke za naslovnike na območju celotne države, čeprav so njihove aktivnosti osredotočene na iskanje velikih pošiljateljev poštnih pošiljk, ki so v glavnem skoncentrirani v urbanih središčih. Večina izvajalcev se istočasno ukvarja tudi s tiskanjem vsebine pošiljk.


Koliko časa posamezni izvajalci (zamenljivih storitev) že opravljajo te storitve?


Prva družba, ki je začela z izvajanjem zamenljivih storitev je bila družba Pragmaticus d.o.o. (sedaj Maksmail d.o.o.) iz Celja, ki je pridobila ugotovitven sklep o izvajanju zamenljivih storitev že v letu 2010. Sledili so še ostali, zadnji v letu 2014 (Cetis direkt d.o.o.)

Kako sploh opravljajo poštne storitve, prek mreže pošte, torej prek njenih nabiralnikov itd.


Izvajalci z ugotovitvenim sklepom o izvajanju zamenljivih storitev imajo pravico zahtevati od izvajalca univerzalne storitve (Pošta Slovenije) dostop do omrežja (do poštne infrastrukture ali storitev iz nabora univerzalne storitve). Pošta mora skleniti z izvajalci zamenljivih storitev pogodbo in jim omogočiti tri nivoje dostopa za standardna in navadna pisma, ter dostop na dostavni oz. izročilni pošti za priporočena pisma, vrednostna pisma, tiskovine, navadne pakete in pakete, ter dostop do sistema poštnih številk, podatkovnih zbirk z naslovi, zbirk uporabnikov poštnih predalov, informacij o spremembi naslova, preusmeritev pošiljk in storitev vračanja pošiljk.


Kako lahko sploh uporabnik pride do teh informacij, da bi se odločil za konkurenčno ponudbo, če ne ve kdo je ponudnik?


Vsak uporabnik ima možnost vpogleda v evidenco agencije na spletni strani, kjer je ažurna evidenca vseh izvajalcev poštnih storitev v Republiki Sloveniji. Ponudniki teh storitev pa se verjetno tudi sami promovirajo.

Ali poznate morebiti tudi cenike teh izvajalcev storitev? Je torej poštna znamka pri njih cenejša?


Agencija ne spremlja komercialnih pogojev in cenikov izvajalcev poštnih storitev, zato nima točnih informacij o cenah izvajalcev zamenljivih storitev, vendar verjame, če želijo izvajati konkurenco na trgu, da imajo tudi konkurenčne cene. Ob tem bi opozorili, da na trgu delujejo tudi drugi izvajalci poštnih storitev, ki jih ravno tako agencija upošteva pri pripravi Analize trga za posamezno leto in so morda bolj »znani«, kot na primer DHL, Fedex, UPS, itd.


Letno agencija tudi izvede primerjalno analizo  cen in kakovosti prenosa med izvajalci poštnih storitev v Sloveniji, in sicer teoretično in praktično na izbranih produktih. Analiza, ki se objavi na spletni strani  je namenjena informiranju končnih uporabnikov. Nekateri zaključki analize v letu 2013 so:

  • najnižje cene prenosa dokumentov po Sloveniji, Evropi in po svetu nudi Pošta Slovenije d.o.o.,
  • pri pošiljanju paketov se cenovno najugodnejši ponudniki razlikujejo glede na izbrano destinacijo,
  • najhitrejši ponudniki za prenos pošiljk, tako dokumentov kot paketov, se razlikujejo glede na izbrano destinacijo,
  • pri dejanskem prenosu dokumentov do 50 g so se cene in roki prenosov v večini primerov potrdili, do večjih odstopanj je prišlo v okviru preverjanja storitve najhitrejše pošiljke pri podjetju City Express d.o.o.

Več informacij dobite na spletni strani.

Ali ste morebiti dobili kakšno prijavo ali vam je znano morebiti kakšno nezadovoljstvo katerega od ponudnikov poštnih storitev, da ne delujejo vsi v enakih pogojih na trgu oziroma imajo pogoje, ki jih daje Pošta Slovenije za njihovo delovanje, nekateri ugodnejše, kot drugi?


Agencija ni dobila nobene zahteve, kot tudi ne kakršnih koli dokazov o takšnih ravnanjih zato takšnih uradnih postopkov ni vodila.

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.