Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Delo: nova dražba frekvenc

Delo: nova dražba frekvenc

Petek, 24.04.2015

Agencija odgovarja novinarju Matjažu Ropretu.

 

Kakšne so nadaljne aktivnost glede načrtovane nove dražbe frekvenc po zadnji okrogli mizi na GZS?

 

Agencija je predvidene aktivnosti javno objavila v sporočilu za javnost, ki je dostopno na povezavi.

 

Še vedno nameravate dražbo začeti še letos ali ste že kakor koli spremenili načrte?

 

Agencija se nikoli ni zavezala ali napovedala, da bo javno dražbo v okviru predvidenega javnega razpisa začela izvajati v letu 2015. Agencija je aktivnosti v zvezi z predvidenim javnim razpisom z javno dražbo začela izvajati v skladu s programom dela in finančnim načrtom za leto 2015, v katerem je navedeno, da se bodo v letu 2015 začele izvajati aktivnosti (in ne javni razpis oziroma dražba) v zvezi s podelitvijo frekvenc za frekvenčni pas 700 MHz in druge pasove (npr. 1400 MHz, 2300 MHz, 3500 MHz, 3700 MHz).

 

Je frekvenčni prostor 700 MHz sploh že sproščen in razdeljen na evropski ravni?

 

Nekatere evropske države so že začele z izvajanjem aktivnosti v zvezi s podelitvijo radijskih frekvenc v 700 MHz pasu, saj to vidijo kot pomemben korak k razvoju digitalnega trga. Nemčija naj bi še pred poletjem  začela dražbo radijskih frekvenc 700 MHz/900 MHz/1400 MHz in 1800 MHz. Prav tako je Francija napovedala, da bo v letu 2015 podelila 700 MHz spekter za javne mobilne storitve. Aktivnosti za pripravo razpisov za podelitev 700 MHz ter drugih pasov pa so po vedenju agencije v teku tudi v Veliki Britaniji, Belgiji, Švedski in Irski.

 

Ste pogodbo s podjetjem DotEcon že podpisali, kakšna je njena vrednost, katere storitve pogodba vključuje in za kakšno obdobje?

 

Javno naročilo, v katerem je bil kot najugodnejši ponudnik izbrano podjetje DotEcon Ltd., je bilo oddano dne 13. 3. 2015 (obvestilo o oddaji JN na povezavi). Pogodba je bila del razpisne dokumentacije (glej OBR-3), in je kot taka, razen vstavljenih podatkov iz ponudbe in podatkov o naročniku in izvajalcu, ostala nespremenjena. Dostopna je na povezavi. Pogodba za obdobje 3 let je bila posredovana v podpis.

 

Zakaj kljub obvezi v zakonu o elektronskih komunikacijah ne izvedete običajnega postopka javnega posvetovanja pred ostalimi aktivnostmi glede dražbe? In kaj naj bi pomenilo "call for input"?

 

Pridobitev mnenj zainteresirane javnosti v okviru podeljevanja frekvenc določa 36. člen ZEKom-1. Medtem ko 33. člen istega zakona v 3.odstavku določa izjeme, kdaj lahko agencija izda odločbe o dodelitvi radijskih frekvenc brez pridobitve mnenj zainteresirane javnosti. Tretji odstavek 33. člena ZEKom-1 se glasi: "Odločba o dodelitvi radijskih frekvenc za radiodifuzijo in odločba o dodelitvi radijskih frekvenc o dodelitvi radijskih frekvenc za zagotavljanje javnih komunikacijskih storitev končnim uporabnikom se izdata na podlagi javnega razpisa brez izvedbe postopka iz 36. člena tega zakona. Če agencija prejme pobudo zainteresiranega za uporabo razpoložljivih radijskih frekvenc za radiodifuzijo ali radijskih frekvenc za zagotavljanje javnih komunikacijskih storitev končnim uporabnikom za javni razpis, se v 15 dneh pisno opredeli do prejete pobude".

Iz navedenega izhaja, da agencija lahko izda odločbe o dodelitvi radijskih frekvenc po predhodnem javnem razpisu frekvenc za zagotavljanje javnih komunikacijskih storitev končnim uporabnikom (kamor sodijo odločbe o dodelitvi frekvenc za mobilne storitve) brez pridobitve menenj zainteresirane javnosti. Kljub temu ja agencija že pri pripravi prve dražbe ves čas vodila javni dialog z operaterji in strokovno javnostjo (pripravljala javne dogodke, na spletni strani odprla forum in javno odgovarjala na vprašanja, pred objavo javnega razpisa dala v javno posvetovanje osnutek razpisne dokumentacije). In to namerava delati tudi v prihodnje. Kot vam je verjetno znano, ja agencija 2.4.2015 v sodelovanju z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport RS ter GZS organizirala javni Posvet o uporabi radijskih frekvenc za mobilne komunikacije. V dopisu GIZ, ki ga omenjate v vaših vprašanjih, je operaterjem posredovala okvirna in odprta vprašanja ter jih pozvala, da ji pisno posredujejo odgovore oziroma predloge. V istem dopisu je operaterje tudi že povabila na drugi posvet, ki je predviden 26. maja 2015.

 

V dopisu GZS ste zapisali, da ne boste čakali na strateške usmeritve vlade, čeprav vam to nalaga zakon. Kakšna je vaša utemeljitev?

 

V dopisu agencije GZS, ki ga navajate, je jasno zapisano, da bo agencija dala v javno obravnavo osnutek razpisne dokumentacije (informativnega memoranduma), potem ko bodo objavljene strateške usmeritve ministrstva. Iz tega nedvoumno izhaja, da tudi javnega razpisa ne bo objavila brez strateških usmeritev. Pri strokovnem delu v zvezi s podeljevanjem frekvenc (priprava lastnih procesov dela v zvezi s podelitvami frekvenc, priprava analiz, študij ...) pa agencije ne zavezujejo strateške usmeritve ministrstva, saj je za to pristojna kot pooblaščen organ za upravljanje radiofrekvenčnega spektra Republike Slovenije.

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.