Ste na arhivski spletni strani, ki se od 10. 1. 2020 ne osvežuje oziroma ne dopolnjuje več. Za veljavno vsebino obiščite www.akos-rs.si.

Odgovor na prejete pripombe na predlog sprememb in dopolnitev Priporočila o preprečevanju izredno visokih zneskov na računih končnih uporabnikov

Odgovor na prejete pripombe na predlog sprememb in dopolnitev Priporočila o preprečevanju izredno visokih zneskov na računih končnih uporabnikov

Petek, 06.02.2015

Objavljamo odgovore na prejete pripombe na predlog sprememb in dopolnitev Priporočila o preprečevanju izredno visokih zneskov na računih končnih uporabnikov. Predlog sprememb in dopolnitev priporočila je bil na spletni strani objavljen 19. 12. 2014, rok za oddajo mnenj in pripomb pa je bil 20. 1. 2015.

Agencija je v roku prejela pripombe družbe T-2, d.o.o., ki jih je 27. 1. 2015 objavila na svoji spletni strani, v nadaljevanju pa podaja odgovor nanje.

Agencija meni, da je dopolnitev v smislu poudarjanja, da morajo operaterji na jasen in razumljiv način, »primeren tipu objave oziroma dokumenta«,  navajati vsebino svojih naročniških paketov, nepotrebna. Namen teksta je operaterje spodbuditi, da vedno in povsod upoštevajo priporočilo glede jasnosti in razumljivosti podanih informacij o vsebini naročniških paketov, ne glede na tip objave, saj bi s tem končnim uporabnikom zagotovili informacije, nujno potrebne za odgovorno izbiro. Agencija pri besedilu iz objavljenega predloga priporočila vztraja tudi zato, ker je tudi pri oglasnih sporočilih, ki jih izrecno izpostavlja pripombodajalec, pomembno, da so informacije podane na jasen in razumljiv način, saj je prav oglasno sporočilo tisto, ki končne uporabnike pritegne in jih spodbudi k odločitvi. Seveda to ne pomeni, da morajo biti oglasna sporočila (predvsem imamo tu v mislih oglasna sporočila, namenjena za predvajanje na radiu ali televiziji) zasnovana tako, da vsebujejo vse podrobne podatke, ki jih sicer vsebujejo splošni pogoji poslovanja oziroma naročnike pogodbe. Na kakšen način bo operater vsebino ponudbe predstavil javnosti je v celoti prepuščeno njemu, priporočilo Agencije je le v tem, da je ta komunikacija jasna, razumljiva in nezavajajoča.

Nasprotno pa je agencija sprejela drugo pripombo družbe T-2, d.o.o., in jo smiselno upoštevala pri oblikovanju besedila novega drugega odstavka pod točko VII, tako da se to sedaj glasi:

»Operaterji naj v javno objavljenih reklamnih sporočilih za svoje storitve, naročniških pogodbah, pogojih poslovanja in cenikih na jasen in razumljiv način navajajo vsebino svojih naročniških paketov. Kadar v okviru zakupljenih količin ponujajo omejen prenos podatkov, omejeno število minut klicev ali omejeno količino SMS sporočil, naj se pri podajanju informacij o navedenih količinah v kar največji možni meri izogibajo uporabi besed ali besednih zvez, kot so na primer »neskončno«, »neomejeno«, »brezmejno« ali podobnih besed, kadar bi te zaradi količinske omejitve v oglaševani ceni lahko povzročile izredno visoke zneske na računih končnih uporabnikov. Uporaba takšnih besed namreč pri končnih uporabnikih lahko ustvari vtis, da proti plačilu mesečne naročnine prejmejo količinsko neomejeno storitev, to pa vodi v zmoto, da ima storitev lastnosti, ki jih v resnici nima. Obenem naj operaterji navedejo vse bistvene informacije o svoji ponudbi, tako da so končnim uporabnikom predstavljene na enem mestu, na jasen in razumljiv način.«

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
Stegne 7, 1000 Ljubljana, Slovenija
T: 01 583 63 00
F: 01 511 11 01
E: info.box@akos-rs.si



Uradne ure:
PON - PET 9:00 - 11:00
SRE - 13:00 - 14:00
Uradne ure po telefonu:
PON - PET 9:00 - 14:00

© 2014 AKOS. Vse pravice pridržane.