Agencija odgovarja novinarki Anji Zupanc.
Kdaj je bila Agencija za pošto in elektronske komunikacije (APEK) seznanjena z izpadom storitve SMS112 klic v sili, za delovanje katere skrbi Uprava za zaščito in reševanje oziroma Ministrstvo za obrambo (MORS)? Ali je APEK s tem v zvezi sprožila kakršnekoli postopke? Zoper koga točno? In zaradi suma storitve katerih napak?
Družba Simobil je 11. 02. 2013 obvestila agencijo, da zaradi tehničnih omejitev na strani Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje (URSZR) ne more izpolnjevati 2. točke 134. člena Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1). Simobil je na svoji strani implementiral sistem za omogočanje pošiljanja SMS sporočil na številko v sili 112, vendar zaradi tehničnih omejitev na strani URSZR testiranja rešitve in izvajanje storitve ni mogoče.
Agencija je po prejemu obvestila na URSZR naslovila vprašanje o razlogih za odpoved storitve in zahtevala informacijo o tem, kdaj bo storitev spet na razpolago. Prejela je odgovor, iz katerega izhaja, da je omenjeni instituciji potekla pogodba s podjetjem, ki je izdelalo programsko opremo in skrbelo za delovanje storitve, postopka javnega naročanja pa kljub prizadevanjem niso uspeli zaključiti do konca leta 2012. URSZR je še zagotovila, da po podpisu pogodbe z vzdrževalcem ponovno vzpostavila omenjeno storitev.
Kakšna sankcija in postopek je sicer predviden za odgovorne uradne osebe na MORS, v kolikor se ugotovi njihova odgovornost za nastali izpad? Kaj vse APEK v tatkšnem postopku preverja? In koliko časa običajno poteka tak postopek? Kaj vse v takem postopku pristojni inšpektorji, preiskovalci odgovornim uradnim osebam zasežejo v dokazne namene in kaj vse organu, zoper katerega je sprožen postopek?
Agencija po ZEKom-1 nima pristojnosti nad MORS in omenjeno upravo.