Agencija odgovarja novinarju Vasiliju Krivcu.
Kateri poslovni subjekti bodo oproščeni poslovanja prek davčnih blagajn oziroma kateri pogoji bodo morali biti izpolnjeni? Kakšen postopek bo celoten formalni postopek za tovrstne izjemne primere? Kateri dokumenti bodo za to potrebni?
Predlagamo, da se z navedenimi vprašanji obrnete na predlagatelja zakona.
Kdo bo moral dokazati, da na določeni lokaciji ni nobenih povezav:
-
boste to preverjal AKOS,
-
bo za AKOS to preverjal prek vaših zunanjih izvajalcev,
-
boste to preverjali na podlagi podatkov o pokritosti,
-
bo moral to dokazati sam poslovni subjekt?
Kakšni bodo stroški tega postopka? Koliko takšnih prijav oziroma postopkov pričakujete, kako dolgo bo trajalo reševanje posameznega primera?
Po vedenju agencije predlagani osnutek zakona v 25. členu predvideva prehodno obdobje do 31. decembra 2017, v katerem lahko vsi zavezanci, ki izdajajo račune pri gotovinskem poslovanju, izbirajo med uporabo elektronske naprave za izdajo računov ter uporabo vezane knjige računov. S tem prehodnim obdobjem se zlasti zavezancem, ki že uporabljajo vezane knjige računov, ter zavezancem, ki opravljajo delo na terenu in nimajo mobilnih elektronskih naprav za izdajanje računov, omogoča postopen prehod na uporabo elektronskih naprav za izdajo računov. Po preteku prehodnega obdobja bo za vse zavezance obvezna uporaba elektronskih naprav za izdajo računov oziroma pridobitev potrdila Agencije za komunikacijska omrežja in storitve o nezmožnosti vzpostavitve elektronske povezave, kar je sicer zapisano v 26. členu osnutka. Agencija predvideva, da bodo v tem prehodnem obdobju oblikovani tudi ustrezni postopki oziroma sprejeti ustrezni podzakonski akti.
Osnutek zakona je dostopen na povezavi.